tisdag 3 april 2018

Projekt just nu



Så var det april då men våren verkar låta vänta på sej. Idag har åtminstone den mesta snön regnat bort, men för övrigt är det ruggigt, grått och ganska kallt.
Så här års svämmar löpsedlar och sociala medier över med sista minuten tips å råd om att komma i form till bikinisäsongen.
Och även om jag arbetar med mej själv och har gjort så rätt länge så är jag inte oberörd inför det.

Mer ur form än någonsin känner jag ändå att jag bryr mej allt mindre.
Men jag är ändå än projektperson. Med projektperson menar jag att jag med jämna mellanrum får för mej att vissa saker måste förändras i mitt liv.
Jag har mina ständiga projekt.
Och som ni vet är jag en "allt eller inget människa," jag har svårt för att göra lite grann.
Saker jag funderar på nu:
Dricka mindre alkohol
Äta mindre godis
Komma ut å gå varje dag
Börja springa
Gå ner i vikt
Ha bättre matvanor
Ha bättre sovvanor
Shoppa mindre

Jag vill ta tag i allt NU och göra det till 100% men av erfarenhet vet jag att det inte fungerar. Det blir för jävla tråkigt och då struntar jag i allt istället. Jag har så sjukt låg karaktär så det är tveksamt om jag klarar en sak.
Men jag tänker i alla fall börja med att röra på mej. Fokusera på det.
Dagliga promenader och om det bara slutar regna och blir nån grad varmare börja springa igen.
Jag tänker att DET är det viktigaste och påverkar flest områden.
Det gör mest för min fysiska och psykiska hälsa.
Frisk luft och lite puls gör underverk för mitt psyke. För allas psyke.
Förhoppningsvis bidrar det till att jag tänker lite sundare kring alkohol, snacks och mat (och att jag kanske tappar nåt kilo.) Å kanske får det mej att sova lite bättre. Om inte så är det ändå det som känns mest angeläget. Rörelse.
Jag märker... efter att ha tagit dagliga långa promenader nån vecka nu... stor skillnad på hunden med. Att det är jag och inte Mini som tar honom.
Att vi får vår dagliga kvalitetstid ihop.

Har du projekt på G? Och hur har du det med karaktären?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare