torsdag 12 april 2018

#21 dagar av tacksamhet



Dag 1 Att fortfarande få vara barnslig och ha leksinnet i behåll

 Anneli Lodéns foto.

Dag 2 Få beröm av en kollega man själv beundrar

Dag 3 Att ha pengar nog att unna mej det lilla extra, så som helgbuketten.

Dag 4 Mina fyra barn och sju barnbarn. Utan er vore jag ingenting.

Dag 5 Att jag kom hem. Trots att jag var dödstrött tog jag mej hem.

Dag 6 Tack Lasse (Winnerbäck) som finns med mej i livets alla skiftningar

Dag 7 Att ha fått sova. Nio timmar. En ny människa

Dag 8 Att få läsa saga för nån man tycker om

 Anneli Lodéns foto.

Dag 9 En egen säng. Ett hem. En trygg plats. Det är tyvärr ingen självklarhet.

Dag 10 Citronvatten

Dag 11 Att orka promenera mellan nätter. Att det är ljust ute

Dag 12 Inte glömt vantar när rutor skall skrapas 07:17 efter 10 timmars jobb

Dag 13 Att ha dragit vinstlotten i livets tombola och fötts i Sverige

Dag 14 Vår å promenad utan jacka

Dag 15 Enkelnatt och ledig helg som stundar

Dag 16 Bloggen, som ger terapi och utrymme för kreativitet

Dag 17 Närheten till havet som alltid ger kraft och vila


Dag 18 Gottfrid, min Gudasände prins

Anneli Lodéns foto.

Dag 19 Filmen Turner and Hooch. Genom den upptäckte jag "min" ras Ddb.

Dag 20 Vänner. Har några få guldkorn. Träffar dem för sällan. Men älskar dem.

Dag 21 Ett tomt hus. En stund av ensamhet. Med öppen altandörr.


 Anneli Lodéns foto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare