tisdag 28 november 2017

Bara se den.

Bildresultat för vår tid är nu

Idag har jag precis sett näst sista avsnittet av första säsongen på Svt's dramaproduktion "Vår tid är nu" och jag har problem med att få superlativen att räcka till.
Serien är sååå jävla bra.
Jag kan inte komma ihåg när jag varit så hookt up på en serie tidigare, jag ser ju knappt på tv längre, kanske var det när Lost hysterin var som värst.
Måndagar har kommit att bli min älsklingsdag och min längtan efter nästa avsnitt är lika stor varje gång när avsnittet tar slut.
Nu är det ett enda avsnitt kvar nästa måndag och sen kommer vi få vänta ända till nästa höst. Vem sjutton vet om man ens lever hösten-18???

För er som möjligen missat serien så se till att se den nu under pausen!
Sätt upp det på din Bucketlist NU.
Serien handlar om Familjen Löwander som driver Restaurang Djurgårdskällaren.  Den formidabla Susanne Reuter spelar matriarken Helga med sönerna Gustav och Peter och dottern Nina.
Den startar på fredsdagen 1945 och är planerad i tre säsonger som kommer att sträcka sej till -70 talet.
Serien handlar till stor del om Sverige med ransoneringar, klasskillnader, fackföreningar och hur folkhemmet byggdes efter kriget men självklart med en hel del kärlek, förvecklingar och intriger.

Se den. Bara se den! 

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare