torsdag 10 augusti 2017

Och så vänder vi på det

 Anneli Lodéns foto.

Då vänder vi på surlistan och gör den lite mer positiv

Det behagligaste jag vet
Åh. Här kan listan göras lång för jag är en kvinna som kan njuta av det lilla.
Och det är ofta just i det lilla och i det enkla som det bästa finns.
Vetskapen om flera lediga dagar framför en. Att sova middag efter en god middag.
Att gå med fötterna i vattnet längs havet och se på min lyckliga hund som badar.
När allt känns harmoniskt i familjen. Inte så himla ofta, det är ofta oro i lägret nånstans.
En varm skön dusch när man frusit. En kall öl på en solig uteservering.
Barnbarnkramar.

Min killtyp
Det är märkligt för utan att någonsin idkat tjejsex (fick förresten min första sexinvit på instagram från en okänd tjej nyligen, med män händer det ju oftare än vad man skulle önska sej i julklapp) så tror jag att jag är bisexuell.
Men när det kommer till män gillar jag manliga män. Inte "manligt" som i brötigt å högljutt eller stora muskler men trygga, självsäkra män. Män som är bra på traditionellt manliga saker.
Utseendemässigt... Tja, tycker Jack Nicholson, Joel Kinnaman, Rolf Lassgård, Wentwoth Miller har nåt visst tex... och de är inte speciellt lika.
Journalisten Fredrik Önnevall tycker jag är en "riktig karl"... på alla sätt.

Godaste mat jag vet
Pizza är jag löjligt förtjust i. Och färska skaldjur. Och grillad entrecote.
Grekisk sallad. Hemgjorda köttbullar. Rätt mycket faktiskt... är en matglad kvinna vilket kanske inte kommer som en chock.

Blir glad över
Omtänksamhet. Snällhet är en jävligt underskattad egenskap.
Försoning, när någon sträcker ut handen efter en konflikt. Ärligt menade komplimanger. En nyförlöst kvinnas lycka och tacksamhet.
Kärlek. Att se på kärlek. Genuin kärlek hos gamla el unga.
Och djur så klart. Vad vore vi utan djuren?
Retoriskt fråga men jag kan svara... fattigare!

Bästa bok jag läst
"Boktjuven" av Marcus Zusak
" En man som heter Ove" av Fredrik Backman
"Björnstad"
av Fredrik Backman
"Ditt liv och mitt" av Majgull Axelsson
"Fjärilseffekten" av Karin Alvtegen
Och säkert några till.

Något jag gärna hör på radio
P1 generellt faktiskt och Sommar i P1 så klart.

Sist jag ville omfamna någon
Har efter mina tuffa pass på jobbet mött så mkt omtänksamhet av kollegor. I synnerhet från en kollega...Vinkar till Eva om hon läser... som gör mej genuint rörd och tacksam.

Bästa serien jag nyligen sett
Orange is the new black!

Finaste plagget jag vet
Finaste och finaste. Trivs bäst i klänning eller jeans med hög midja.
Älskar min Indiskaklänning, ni vet den med massor av volanger och olika mönster.

Godaste drycken
Öl. Gin & Tonic. Mjölk. Kaffe.
Allt beroende på tillfället.

Bästa karaktären i en film eller tv serie
Älskar tuffa och empatiska Red i Orange is the new black och snorsmarta Michael Scofield i Prison Break (sista säsongen såg jag ju i våras... otippat bra efter så sen comeback)

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare