tisdag 8 augusti 2017

Lite uppföljning

Jag skriver ofta och berättar om att jag inhandlat en det ena en det andra, både här och på facebook men tar mej sällan tid att skriva nån recension eller utvärdering.
När jag ändå sitter här å hänger så kunde det kanske vara en lämplig syssla.

Det var några dagar i juni tror jag bestämt som solen behagade visa sej och jag passade på att sola. Jag blev väldigt torr, nästan fnasig i ansiktet, och begav mej ut för att söka hjälp.
Fann denna fuktighetsmask på Body shop som i princip inte lukta någonting men som är härlig att smörja in med. Den skall läggas på kvällstid och sitta över natten. Jag gör det några gånger i veckan, mest för att jag inte ids tvätta bort sminket oftare än så.
Den kommer att vara guld värd på Kos tror jag.
100 ml
100 ml
 

Bara nån dag senare spontanköpte jag en dagkräm med mycket fukt. Mest för att den luktade så himla gott (apelsin)och för att märket klingade positivt utan att jag kunde komma på varför.
Denna använder jag varje dag under min bronzinggel och ibland över med om jag känner mej torr. Finns på nätet och på Kicks bland annat.
Den ä grym och jag tänker inhandla även ögonkrämen. Den dränker huden i fukt och även om jag inte tror på att rynkor kan försvinna av någon mirakelkräm så SE huden friskare och mer strålande ut.


Samma vecka som jag köpte de övriga krämerna köpte jag även Burts Bees hud lotion. Det blev en dyr krämvecka där.
Även denna luktar gott och som alla andra Burt's Bees produkter jag prövat är den bra. Lagom fet, gå snabbt in i huden, känns läkande. Sedan innan har jag pövat en handkräm på glasburk och en otroligt fet fotkräm av samma märke.
Denna är bra men jag känner inte samma "måste köpa igen" som med de två övre.



Här om veckan köpte jag Dove Derma Spa. Jag trodde den skulle ha lite diskret glitter i sej (såg så ut) vilket ju ä himla fint på solbrända ben. Det hade den inte.
Jag vet inte om den är särskilt återfuktande heller men den luktar väldigt väldigt gott så jag gillar den ändå även om den kanske inte blir ett måste i den Pastassonska necessären.



Köpte ett nytt lack. Ett sånt där billigt skitlack. 23 spänn tror jag.
Det var en grymt snygg färg och satt över en vecka trots att jag är i vatten mycket.
Jag tycker över lag att det är så med nagellack.
Dyra eller billiga spelar ingen roll. Det kan skilja massor i hållbarhet mellan olika nyanser i samma märke. Det viktigaste för hållbarheten verkar vara att lacket är nytt och därför köper jag sällan lack i de där stora flaskorna.
Hittar inte min nyans nu men den heter 461 och är dimrosa/beige. Diskret men snygg.
 

Det var det.
Har ni några tips?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare