fredag 23 juni 2017

Cliffhangern



Fr  Jennys matblogg
Anneli Lodéns foto.


Fr Astas kök.

Kass bildkvalitet men inte så dumt va? Faktum är att min tårta faktiskt va nog så snygg och mycket somrigare. Himmelskt god var den med. Inte så ofta jag får till tårtor.
Och innan dess åt vi förstås sill å potatis. Sveriges nationalrätt.

Det har varit en helt okej midsommar här.
Regnet står förvisso som spön i backen men det var uppehåll till halv fyra eller nåt sånt så barnbarnen hann dansa kring midsommarstången.
Nä vi dansade kring midsommarstången var där en hel del människor med utländsk bakgrund, min stad må vara liten men den ä mångkulturell.
Jag funderade på om det var någon som var nytillkommen och vad de i så fall tyckte om svensk folkdans? Om små grodorna och om tredje versen på samma sång, små elefanterna.
Dans och sångledaren tog i för full hals när hon sjung: Små elefanterna, små elefanterna ä lustiga att seeee, små elefanterna små elefanterna ä lustiga att seeee, båd öron, båd öron och snabel hava de. Båd öron, båd öron och snabel hava de.
Och sen sa hon INTE tut tut tut tut utan istället nån form av skrik "Ihhhhhh" som elefantljud medan hon slängde med armen från näsan var på flera hundra i ringen gjorde samma sak.
Ja jösses. På tal om märkliga kulturer.
Men barnen tyckte det var roligt.

Och nu har äldsta dottern med familj åkt hem. Mini ha gått upp å lagt Noah och maken sa precis att det hade varit roligt med en vuxenfest nu.
Nääää!!! känner jag. Jag är så nöjd och orkar inget mer socialt idag.
Jag tror att jag ska se mitt livs första avsnitt av Orange is the new black å ta ännu en bira.

Hoppas ni har haft och har en bra dag.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare