fredag 26 maj 2017

En till

Anneli Lodéns foto.

Jag har köpt ännu en bikini. Trots att jag fick en jättefin och dyr från Bh-Pia i födelsedagspresent så sent som i mitten av maj. Till er av ungarna som var med och bidrog till den, jag älskar den, den är klassisk och jag kommer kunna ha den i trettio år... eller till jag gått upp för mycket i vikt.
Men jag var ändå... var hela tiden... sugen på nåt i färg, gärna grönt.

Och som så många gånger förr lockade mej Louise som har bloggen Big Ass Fashion in i fördärvet. Hon visade denna bikini från Twilfit och jag föll som en fura. På vinst och förlust beställde jag en via nätet och den passade superbra.
För... som jag sagt tidigare, en bikini är en bikini, alldeles oavsett hur bra/ dyr/ snygg den är och ingen plastikoperation.
Med det menar jag att att vi ofta... jag i alla fall... har orimliga förväntningar när vi provar just bikini.
"Men va fan, det valkar ju sej här", "hänger där", "bullar ut  si eller så."
Ja! Det är så min kropp ser ut. För att jag inte är tjugo år, inte lyft och fettsugit, inte hårdbantat och tränat stenhårt. Så ser den ut och det duger för mej.
Att avstå glass, pizza på en solig uteservering, kall öl på altanen å annat av livet och särskilt sommarens goda är för mej inget alternativ.
Då så. Då har jag valt.
Och kroppen min ställer upp dag efter dag utan större krångel.

Ja det tror fan att den ska prydas av en (två!) snygg bikini.

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare