söndag 26 mars 2017

Barcelona

Bildresultat för barcelona

Jag ska åka till Barcelona några dagar i maj ihop med maken och några goda vänner och tänkte så klart höra med världens bästa bloggläsare om det finns något vi absolut inte får lov att missa?

Måste erkänna att jag tyvärr inte är så kulturell.
Visst kan jag kika en stund på nån katedral men det som jag ser fram emot mest är att förhoppningsvis få lite sol på kinderna, dricka några glas cava och käka lite god mat.
Och shopping. Shopping är alltid kul.

Nån restaurang ni tycker vi ska besöka? Nån särskild rätt eller drink vi måste prova?
Nån affär vi inte får missa?

Ge mej dina bästa tips.
Hit me!

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Barcelona är fantastiskt! Även om du inte är kulturellt intresserade så är det en nödvändighet att se Sagrada Familia, som har konstruerats av mästaren Gaudi. Det som man måste äta är tapas, det finns hur många sådana ställen som helst i centrala Barcelona. Man går in på en tapasrestaurang, äter så mycket tapas man vill, räknar tandpetare och betalar i enlighet med hur många tandpetare man har. Supergott.
    Det finns en huvudgata med flera torg. Huvudgatan har massor med butiker. Torgen är fulla av restauranger. Mums!
    Tyvärr kommer jag inte ihåg namnen på restaurangerna, men det är svårt att inte lyckas hitta god mat. Kolla på nätet. :) Jag hoppas att du/ni får en fantastisk upplevelse. Kram

    SvaraRadera
  2. Cissi har helt rätt!! Det som är fantastiskt gott är också deras skinka - på små ställen, både längs med Las Ramblas, som är paradgatan, och på andra ställen, finns det skinka som säljs i små strutar - gudagott. Ni MÅSTE smaka churros - sockrade godsaker. La Boqeria är en matmarknad som ligger på Ramblan (paradgatan) som man bara måste in och kika på. Ha det fantastiskt!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare