torsdag 29 december 2016

Nyårsmål inför 2017

 


Tänkte summera lite nyårsmål... inte löften utan just något att sträcka sej efter... och summera det om ett år. Vad som fullföljdes helt, delvis och inte alls. Hmm, måste kolla om jag gjorde nåt liknande förra året som skall summeras nu, återkommer med det i så fall.

1. Komma ut och gå varje dag. Egentligen räknas bara sjukdom å ond bråd död som ursäkt att slippa. tio minuter bör jag hinna i alla fall.

2. Komma igång och springa igen.

3. Väga... är nu snäll å högst rimlig... 65 igen. Det är 5 kg mer än i fjol och fyra kilo mindre än nu.

4. Känna ett någolunda lugn när jag går till jobbet i slutet av året (Som barnmorska, fattar ni... galet!)

5. Inte börja med Zopiklon igen hur illa det än blir med sömnen när jag börjar med nattjänst. 

6. Ligga med min man lite oftare.

7. Fortsätta vara den bästa mormorn och farmorn jag kan.

8. Älska varje minut på Kos. Men oxå unna mej stunder när jag tänker att det inte är JAG som är småbarnsmamma.

9. Komma igång med mitt hjälparbete, hur det nu ska se ut, men sätta tänderna i ideellt arbete.

10. Försonas med pappa?

11. Tvätta bort sminket och borsta tänderna innan jag lägger mej.

12. Shoppa mindre.

13. Boka tid hos tandläkaren och laga mina andra hål med.

14. Boka tid hos veterinären och ta bort tandsten på Gotteman.

15. Fortsätta försöka bli en bättre kompis till mej själv.

16. Ta bättre hand om mina kompisar.

17. Skaffa minst en ny vän.

18. Ta några vita månader under året.

19. Njuta av sommaren.

20. Minst sex dejter med min man.

Puss/ Asta

Vilka är dina mål för 2017?

2 kommentarer:

  1. Mitt mål är att träffa dig! 1,5 år i Sverige nu och vi har ännu inte fått till det! Jag kommer en vårdag och invaderar det Lodénska hemmet! 😘

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare