lördag 1 oktober 2016

10 listan



10 saker som gör mej lycklig

Doften av kaffe när jag vaknar.

Att se på havet oavsett årstid.

Känslan av Gottfrids kropp mot min när jag ska sova.

Ljudet av regn, rusk och blåst inomhus när hunden redan är rastad och jag inte har några ärenden ut.

Noahs "Jag älskar dej mommo."

Ett godkänt resultat på tentor eller inlämningsuppgifter.

När mina barn mår bra.

Vänner.

Känslan av helg.

Att lägga sej i renbäddade lakan.

10 saker som skrämmer skiten ur mej

Att någon av mina barn eller barnbarn ska bli allvarligt sjuk eller dö.

Att jag ska dö innan jag känner mej färdig. 

Att det skall visa sej att jag är helt oduglig som barnmorska när jag väl är klar.

Att USA ens överväger Trump som president.

All världens ondska.

Att Gud uppenbarligen inte finns. 

Att Gottfrid ska dö innan jag är beredd.

Klimatet.

Att 20% röstar på Sd med allt vad de står för.

Köra bil när det är halt.

10 insikter livet gett mej

In the end är du ensam. Du föds, föder och dör ensam... oavsett hur många som finns i rummet.

Det är omöjligt att känna sej nöjd med sin mammaroll.

Barn och barnbarn är det viktigaste i mitt liv, allt annat är sekundärt.

De som blir gravida nu i Halland kan komma att förlösas av mej.

Att röka är jävligt korkat.

En kropp är till för att fungera och inte att behaga.

Barnmorska är det häftigaste jobbet.

Kvinnan är det starkare könet.

När som helst kan det vara slut. När som helst.

Livet blir bara bättre.

10 laster

Snus

Fishermans friend (den blå.)

Att ständigt bära med sej telefonen.

Dogue de Bordeauxer

Öl

Att få lufta Visakortet regelbundet

Nagellack

Bonde söker fru

Kolla kommentarer på bloggen. 

Starkt kaffe med mjölk.

10 saker som gör mej arg.

Rasism

Homofobi

Kamphundsdebatten

Min man

Dumma människor.

Fettföraktare

Feministföraktare

Sd sympatisörer

Drogliberaler

Kyla

10 saker på min bucketlist

Föda upp minst en kull valpar.

Se New York

Kyssa en kvinna

Bli en skicklig barnmorska.

Se mina barnbarn växa upp till lyckliga människor.

Skriva en roman.

Springa en halvmara.

Semestra i nord Norge.

Vara förälskad i Paris.

Uppleva världsfreden.

Puss/ Asta









1 kommentar:

  1. Underbart! Saker som gör dig arg. Din man. Haha!
    Skulle jag skaffa fler barn så hade jag lätt valt dig till barnmorska. Och översköterskan som en trygg hand att hålla i.
    Lillebror får väl fixa en trevlig liten fest med bra musik,typ Samantha Fox,så kanske du kan bocka av hångel på din lista. Haha!
    Puss Annika!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare