torsdag 22 september 2016

Stulen lista som var rätt kul.





Är ju lite av en "Listoman" och vet att många av er läsare oxå uppskattar listor så vad passar bättre än en stulen sådan (från Cissi Wallin) när man är trött som en gnu.

Vi kör!

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till?Flicknamn finns ju hur många fina som helst. Jag har ju tre döttrar. Idag hade jag gett dem andra namn. Åtminstone de två första, Minis namn är jag fortsatt rätt nöjd med. Och inte ska jag ha fler barn men OM.
Elvira. Ellen. Nour. Kerstin. Astrid. Elsa. Samtliga passar på en söt tikvalp med... alla utom Nour i af.

2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?Nu är jag ju... tvärt emot vad många tror... en rätt asexuell människa.
En gång på en jobbfest säger en av mina kollegor som jag inte stod särskilt nära. "Du asexuell? jag har uppfattat dej som väldigt sexuellt lagd."
Samma kollega hade en gång tidigare påtalat att min parfym luktade som ett sämre horhus så jag inbillade mej ett samband där. Att hon tyckte jag var lite billig så där. Well, billig eller icke billig utstrålning, på denna fråga svarar jag kärlek utan sex. Sex utan kärlek är rätt värdelöst men massor av relationer är kärleksfulla å vackra utan sex. Den jag har till mina barn, barnbarn, vänner, lillebror (okej rå den har sexuella undertoner) å min hund.

3. Har du bra självförtroende?Inom många områden ja. Inom min sköterskeroll, kring min sociala förmåga, i min attraktionskraft på män, som mamma, mormor.
Självkänslan är det sämre ställt med tyvärr och som vi snackat om tidigare så är den betydligt svårare att träna upp.

4. Nämn tre saker på din att-göra-lista?Boka ny tid för tandstensborttagning på hunden. Lägga ner tid på D-uppsatsen. Komma igång med powerwalk igen.

5. Beskriv ditt drömutseende.Det politiskt korrekta svaret hade ju varit "Åh, jag är så nöjd med hur jag ser ut så" men ska sanningen fram hade jag velat se betydligt mer vältränad ut. Älskar ordentliga armmuskler, stark rygg och putig rumpa. Tycker Elaine Ekeswärd är väldigt vacker i sin kropp och vet hur mycket slit på gymmet det ligger bakom. Även en tjej som jag är lite så där "bekant-vän" med... Emma... är väldigt stark och sund i sin kropp, och även hon tränar mycket.
Simmare och dansare har ofta vackra kroppar.

Bildresultat för elaine eksvärd muskler

6. Någon du har kysst?Så många grodor så det kan ni inte ana. Män är generellt sätt dåliga på att kyssa. Det är för lite tunga, för mycket tunga, för mycket saliv... (Jag undrar om tjejer är bättre?!)
Kyssar måste mer än sex "passa ihop", gör man det... möter någon man passar ihop med kyssmässigt så är det ju superhärligt att kyssas i början.

7. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?Nej. Min bror tuttade eld på mammas källarförråd en gång och den typen av minnen (kläder, favorit nallen (som var en apa) brann upp.

8. Är du nöjd med din profilbild på Facebook?
Tja, annars hade jag väl bytt den? Har den här. 




9. Vad väljer du, godis eller chips?Alltid varit mer av fett och saltperson. Så chips får jag väl säga. Men efter alla turer och allt pendlande på den här praktiken har jag byggt upp ett saftigt godisbehov med. I huvudsak till olika typer av choklad men även annat.

10. Hur uppvaktar man dig?Åh, jag är så lättmanipulerad. Det räcker med att vara generös och genuint intresserad. Gärna skratta åt mina skämt och inte vara för sexuellt "på" så faller jag. :)

11. Har du rykten efter dig?Det är jag helt övertygad om att jag har. Se bara på incidenten med fd kollegan jag berättade om innan. Tror att många som inte känner mej TROR en väldig massa om mej. Att jag är "sexuell", att jag är barsk/ sträng, att jag är integritetslös. Inget av det stämmer egentligen.

12. Din absolut sämsta egenskap?Här har jag en del att välja på. Har ett överklassförakt jag vet inte är snyggt. Skäller på Sd'are trots att jag vet att det inte omvänder en jävel, är rätt bekväm och lämnar gärna över "krångel" till andra. Har kopiöst dålig självdisciplin och är tidsoptimist av guds nåde. Hmm, nu fick ni fler än en.

13. Din bästa egenskap?Jag är en förlåtande människa. Jag vill förstå och jag ser alltid min egen del i konflikter. Jag skulle vilja säga att jag är rätt snäll.

14 Kan man vara vän med sitt ex?Självklart! Om min man och jag någongång skiljer sej så tror å hoppas jag att han för alltid kommer vara en viktig del av mitt liv och jag i hans. Vi har varit ihop sen vi var 15 år, vi har fyra barn och fem barnbarn ihop. Han är just nu en kombo av vän-make-bror- pappa (det sista är mest han som tror.)

15. Har du kysst en kompis?Nej. I så fall har det där kompisskapet övergått i nåt annat. Pussar vänner gör jag däremot gärna.

16. Hade du kunnat ha distansförhållande?Maken har ju långa perioder, hela småbarnsåren, jobbat borta. Jag trivs perfekt med det. Att ha någon/ tillhöra någon men ändå få massor av space och egentid.

17. Hur lång är du?1,62 cm

18. En vacker person?Det finns ju hur många vackra personer som helst. Människor som är vackra på in eller utsidan. En del som är vackra inifrån och ut. Det är väl ingen hemlighet att denna killen är en av de vackraste jag vet.

 

eller denna, om vi nu ska ta kändisar.

Bildresultat för jack nicholson

19. Ett boktips?Alla människor borde läsa "Boktjuven" av Marcus Zusak men även Backmans böcker är ljuvliga. Har du missat Vilhelm Mobergs Utvandrarepos borde du skämmas!
Bästa bokserien på hela 1900 talet.

20. Bäst just nu?Ledig helg. Ser fram emot långpromenad med Gotteman. Sovmorgon och en superefterlängtad parmiddag med fantastiska människor som jag inte träffat på år å dar. Människor fr min barndom. Han var jag lite förälskad i när jag var typ 15. Ett tag. Han hade körkort, fick gå på bolaget, var intellektuell och kunde en massa om politik och jag min flickstackare föll som en fura. Han var aldrig intresserad. Han hade bara ögon för E. Som han långt om länge till slut fick och nu är de ett par. Hon är underbar.

Det var det.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare