fredag 9 september 2016

Asta testar Glossybox



Har idag mottagit mitt livs första Glossybox och kan inte utvärdera det till fullo eftersom jag ännu inte hunnit testa en enda av produkterna men jag kan ju berätta om första intrycket.

Lådan var väldigt lyxig och den sparade jag för kommande gebort presenter.
I lådan fanns en fullprodukt nämligen ett läppstift från Medusas. Aldrig prövat/ hört talas om innan men en snabb googling visade att det kostar 12 dollar.
Det var matt,diskret och fint men läpparna blev ganska torra.
Sen var det en liten bryn mascara från Gimme brow som jag hört talas om innan ska vara superbra. Ska bli skoj att testa.
En liten platt (prov) ögonskugga i lila, vilket jag ofta använder från Nabla som skall vara ett Italienskt märke och slutligen ett pro på en ansiktsmask som ska rengöra på djupet från Body shop.
Jag lägger aldrig ansiktsmask för jag har väldigt problemfri hy i ansiktet. Skulle jag köpa en mask vore det en djupfuktande snarare än renande, men nu ingick den som sagt så inom en liten stund skall jag prova i samband med att jag ändå färgar håret. Jag kanske blir frälst.
Fick en minimascara från Max Factor som väl var det som kändes minst nödvändigt. Använder bara Bobbi Brown mascara och tycker överlag att billiga mascaror är skit. Men men... kan kanske vara bra att ha i väskan eller så.

Boxen kostar 139 spänn och kommer en gång i månaden.
Och det är som sagt till huvuddel prover och om det är prisvärt kan väl diskuteras. Jag tror inte att jag blir någon långvarig prenumerant men ett tag kan jag tänka mej att jag tycker det är kul. Tre-fyra månader kanske.
Det är ju alltid kul att få paket på posten (även om man betalat det själv.)

Har ni prövat?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare