måndag 22 augusti 2016

Alltså kolla!



Detta minnet/ inlägget skall jag spara när jag känner mej deppig å ensam.
För jag är ta me fan HUR rik som helst.
Jag har kärlek runt mej.

Jag fick en present igår. Min gamla kollega å vän hade lagt den i omklädningsrummet till mej utan nån anledning alls. En flarra Dolce & Gabbana Light blue.
Och när jag tackade/ frågade varför fick jag detta sms.
Som gjorde mej än mer rörd än vad presenten klarade av.
Tänk att ha en sån vän va?!

Marie å jag har varit vänner i många år.
Hon är en fantastiskt omtänksam människa, en sådan där som alla tycker om.
Hon har gett mej så mycket genom åren, i form av gåvor, stöd, ett lyssnande öra, skratt, kramar och handfast hjälp. Cash och fryst kyckling när jag varit pank.
Jag saknar henne ofta, vi ses inte särskilt regelbundet, men jag vet att hon finns där och det tror jag hon vet åt andra hållet med.

Jag vill säga att jag har andra fina vänner med. Fina vänner som inte skämmer bort mej med presenter men som jag uppskattar massor i alla fall så klart.
Det har ju inte med saker att göra. Mer med tanken och omtanken. En omtanke man kan visa på olika vis.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare