söndag 3 juli 2016

Idag är det väldigt mycket söndag



Söndag kväll. Juli 2016's första söndagskväll. Väldigt mycket söndag.
Vädret är gråmulet och opålitligt. Emellanåt tittar solen fram men lika ofta och plötsligt kommer regnet. Det ska vara sånt här väder i tio dagar åtminstone och jag har verkligen försökt flirta med vädergudarna till den 14/7 när jag ska dejta Lasse. Det vore inte samma sak i ösregn.

Vi hade gamla, kära vänner hemma på middag i går kväll. Och det är hemskt vad trött man blir av lite fläskfilégryta och chips. Eller kan det ha varit melonsalladen?
Trevligt hade vi det hur som haver. Maten blev okej, vinet var mumsigt och vi spelade som vanligt kort. Gästerna gick vid halv två och jag somnade nån timma senare. Idag har jag inte gjort många knop. En liten promenad med hunden, lite pillande i D-uppsatsen, ätande av allsköns snacks som var kvar sen igår och middagslur på det. Och så har jag lekt med Noah på lekplatsen (han håller på att bli sjuk) och tjafsat med maken. Söndag som sagt.

I veckan som kommer skall jag jobba en massa dagturer. Det är jag inte speciellt förtjust i eftersom jag har svårt att somna tidigt. Men det får gå.
På tal om sömn så hade jag ovanligt sovsällskap i natt.
Katten och hunden är just som hund och katt. Katten är skiträdd för Gottfrid som egentligen inte vill något illa och som har respekt för henne så länge hon är still men som gärna jagar henne så fort hon springer.
Igår när jag skulle lägga mej låg katten i min säng, det hör inte till vanligheterna. Gottfrid kom efter, fick syn på katten, suckade och la sej i hallen utanför mitt rum. Men när jag vaknade till några timmar senare så låg katten uppe vid min huvudkudde och sov och Gottfrid vid fotändan.
Första gången på fyra år som de delat säng.
Lite rart. Får se hur det blir i natt om det var "en gång" eller om de tänker göra det till en vana.

Hoppas ni haft en trevlig helg och har en fin vecka framför er. Många har väl gått på semester nu?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare