söndag 5 juni 2016

Hur ofta?



Tvättar du håret?
Nu mera väldigt sällan, var 5:e-7:e dag ungefär beroende på om jag svettats eller inte.

Duschar?
Varannan kanske och kattvätt däremellan.

Borstar tänderna?
Pinsamt dåligt om kvällarna. Varje morgon/ förmiddag. 

Rakar armhålor och ben?
Armhålor ett par gånger i veckan, ben betydligt mer sällan åtminstone vintertid.

Rakar fiffin?
Tidigare ca 2 ggr/ vecka. Nu har jag plötsligt fått för mej att jag vill ha hår där igen.

Dammsuger du?
För sällan. 1-2 ggr/ vecka.

Städar toaletten?
Nån gång i veckan. När det börjar stinka pissoar.

Svabbar golv?
Nån gång i månaden. Hygien är tydligen inte min pryl.

Nöjesshoppar?
För ofta. Är bättre nu men förr var det lätt nån gång i veckan.

Klipper hundklor?
Varannan vecka ungefär.

Läser en bok?
Alldeles för sällan sedan jag började plugga och sen Bloggdalas bokcirkel la ner. Läst två-tre böcker sen jag började skolan i augusti.

Ser en film?
Sällan här med, 3-4 ggr/ år kanske. Eller nja, i perioder ser jag mkt film men sedan kan det gå månader emellan.

Klipper håret?
Numera... nån gång om året.

Färgar håret?
Var tredje vecka ungefär. Då har jag hunnit reta mej på det nån vecka.

Laddar telefonen?
Varje natt.

Dricker kaffe?
Två-tre ggr om dan hemma. Betydligt oftare när jag jobbar.

Rengör liggmadrassen?
Aldrig.. Vilket är jäkligt äckligt. Läste att vi i snitt svettas ut 2 dl per natt. Ska köpa bikarbonat och "göra en Britt-Marie."

Renbäddar?
En-två gånger i veckan.

Motionerar?
Allt för sällan. I denna värme går jag inte ens ut å går med hunden.

Dricker alkohol?
Under sol å ledighet, nästan varje dag. Resterande av året, nån eller några gånger/ vecka.

Slösar bort timmar på faceebook?
Om inte varje dag så var annan.

Badar utomhus?
I Sverige? Sällan och bara om det är över 20 grader.

Hoppar över liggfrågan

Skriver handskrivna brev?
Numera jätte sällan. Har två "brevvänner" varav den ena inte fått brev på ett år och den andra fått vänta ett par månader.

Är uppe efter midnatt?
De flesta kvällar.

Vaknar av dej själv före sju?
Nu när det är så ljust och varm så fönstret står vidöppet vaknar jag av ljus och fågelkvitter tidigt, vid fem kanske, men somnar om.

Har sällskap när du kissar?
I stort sätt jämt. Är det inte Noah så är det Gottfrid. Ofta båda två.

Sminkar dej?
Hemma, numera sällan. På jobb/ skola nästan alltid.

Drömmar om att din man ska rymma med en ärtig blondin? 
I perioder dagligen.

Spelar någon form av sällskapsspel?
Såg gott som varje dag spelar jag å Mini Maxi-Yatzy eller Fia. Med vissa vänner spelar jag kort.

Målar naglarna?
Förr alltid tipp topp, numera rätt sällan. Nån eller några ggr per månad.

Gör fotvård?
Några gånger om året får jag för mej att fixa till mina gräsliga fötter. Det håller sällan i sej länge. Däremot sitter jag och drar av torra bitar och har alltid sår under trampdynorna.

Hur gör du? Svara i egen blogg eller i kommentarsfältet.

Puss/ Asta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare