måndag 30 maj 2016

Klädsimspremiär- check. Och så ett rån på det.



Sedan jag skaffade Gottfrid har jag startat en ny... något motvillig men ändå härlig... tradition.
Klädsim. Eller kanske mer korrekt, klädbad.
Det hela går till på samma sätt varje gång. Gottfrid är kopplad vid vattenbrynet och vill gå ner i vattnet.
Och så är han lite för stark och bara promenerar rakt ut och jag följer efter tills jag blir lite blöt längst ner på kläderna å så känner jag att vattnet är härligt, hunden är glad, jag är redan blöt och ger upp... kapitulerar... och bara badar på. Idag till höften eller nåt sånt. I svarta vadlånga byxor.
Det var kanske 18-19 grader i vattnet och superskönt.

Har över lag haft en helt underbar dag i dag när jag struntat i allt vad skolarbete och plugg heter.
Trots att jag har seminarium imorgon.
Jag har ätit sill å nypotatis, jordgubbar å vattenmelon, glass, tagit ett par öl.
Suttit i skuggan och lekt med Noah.
Och så då badat med mina prinsar.
Tankat lycka och sommar. Carpe diem'at allt vad jag orkat.
Jag sitter till å med med igenmurade ögon för att jag klappat en häst på mulen.
Jag som är hästallergiker. Superduper hästallergisk.
Å gräspollen på det.
Men det var det värt. Ibland måste man... sträcka sej efter det som väcker lust hur förbjudet det än må vara. En hästmule är väl ändå rätt oskyldigt i  det sammanhanget.

Mindre kul är att vi tydligen blivit rånade. Någon har på St1 (bensinmack?) bränt 5000 spänn från vårt konto. Jag ska till skolan och mannen får gå till banken och ta tag i detta imorgon bitti. Vi har alltså inte tappat nåt Visakort eller så. Nån annan som råkat ut för det? De måste ha hackat själva bankkontot på nåt vis?

Uppdatering. Var tydligen inte rånad. St1 är en omskrivning för Shell och tydligen har Borås fram-å-ttillbaka-fram-å-tillbaka-fram-å-tillbaka-fram... kostat 5000 spänn. Hepp.
Puss/ Asta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare