torsdag 25 februari 2016

Inget lärosäte för mej trots allt.


Livets hårda skola... det är där de har gått majoriteten av de arga män å kvinnor som bekänner sej till sekten Sverigedemokraterna. Går man in på deras facebookprofil så stoltserar påfallande många denna "bildning."

För några år sedan. Innan Sverige blev ett polariserat land mellan rasisterna och antirasisterna så skulle jag nog oxå kunna hävdat det.
Att jag gått i Livets hårda skola.
Med det menar jag att livet aldrig och på intet sätt varit enkelt. Att jag upplevt en hel del skit, en mängd sorger å bedrövelser och en släng av jobbig barndom.
Men om jag skulle tala om Livets hårda skola så skulle jag syfta på att den lärt mej medkänsla med de som har de svårt, insikt i att livet när som helst kan förändras, kunskap i hur sorg å ångest ser ut.
Den skulle ha givit mej förståelsen för att vem som helst kan trilla dit i missbruk eller psykisk ohälsa om bara livet är tillräckligt jävligt, den skulle gjort mej oförmögen att döma människor vars skor jag inte vandrat i och samtidigt en tro på att mönster går att bryta och ett bättre liv är möjligt att skapa.
Det är en livserfarenhet som gjort mej streetsmart. Det är en livserfarenhet som syns i min blick, hörs i min röst, känns i mina händer, luktar ur mina porer.

Men Livets hårda skola verkar står för något annat idag.
Källgranska aldrig.
Bedöm 80% av befolkningen som vänsterradikala landsförrädare.
Läs aldrig en bok. Lyssna aldrig på argument. Tro aldrig på gammelmedia.
Kräv av andra vad du inte lever upp till själv.
Romantisera våld.
Kvinnor är horor och ska som så behandlas.
Lär dej inte att stava. Det kunde inte vikingarna.
Syna aldrig dina argument.
Tänk inte själv. Det gör Jimmie åt dej.
Kategorisera gärna.
Dra alla muslimer över en kam.
Släng ut alla invandrare och tjäna miljoners miljarder.

Konstigt det kan bli.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Haha...ja visst så konstigt det kan bli!

    SvaraRadera
  2. *skrattar* Underbart! Detta kommer jag att dela i min acksåmycketmindre blogg! Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare