söndag 17 januari 2016

Nervositetshantering del 711.


Hanterar nervositeten inför morgondagen genom att vara aktiv. Mindre tid att grotta ner mej i ångest.

Jag har SOPAT mitt rum eftersom dammsugare är sönder och därefter dammtorkat. Behöver nåt space där det är ordning även för ögat. Bytt lakan. Tänker sova gott i natt och imorgon kväll när jag kommer hem efter min första tur å retur till Borås.

Jag har lagat två ordentliga portioner med middag inför kommande veckan.
En köttfärssås och en nötgryta.
Och jag fastar... allt detta matlagande har gjort mej hungrigare än vad jag brukar vara på fastdagar.
Om det är rörande eller patetiskt att de övriga vuxna med panik i rösten säger "Men vad ska VI äta då när du är borta" kan jag inte riktigt avgöra. Väljer att känna mej betydelsefull.

Jag har tvättat massor av maskiner. Hängt tvätt. Sorterat tvätt. Vikt in det.
Igen, att reda ut kaos utanpå skapar lugn inuti.

Jag har gått en underbar promenad med Gottfrid. -11 grader. Så kallt kändes det inte, och det var gnistrande vackert.
Sen klippte jag hans klor. Lite samma känsla som när barnen var små och nybadade när hunden känns välskött.

Jag har tvättat håret, rakat hönan och snart ska jag plocka ögonbryn.
Försökte titta på hockey men hade inte riktigt ro.

Vad gör ni?

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Jag har njutit sv helgens ledighet, ingen press från något håll då jag tog ssk-examen i fredags! Har nu en veckas "ledighet" innan jag börjat på en kirurgisk avdelning. Kommer vara nervös då, men nu ska jag bara njuta till dess. Tänker på dig idag, det kommer gå bra. /Helena

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare