måndag 11 januari 2016

Min mormor sa så konstiga saker...



... Även om hon tyckte om Märta så tittade hon ofta på henne å sa:
Varför skaffar du dej inte en riktig hund, varför skaffar du dej inte en schäfer?

Inget ont om schäfrar. Jag är själv lite förtjust i dem även om jag troligen inte skulle orka/ hinna med en men det är lite roligt att hon (å många med henne) tycker att det är den ultimata hunden.
- Ehh, varför skulle jag?
- Så du har nåt att hålla i. (Som om Dogue de Bordeaux inte är det.)
- Det har jag redan. Man kan hålla i Märta.
- Men nån som kan vakta ?
- Ehhh?! (kommentarer överflödiga.)
- Nån som kan lyda. 

... Ja, där hade hon en poäng förstås.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jag stöter ju på en del gamla bruksrävar och jag har mer än en gång fått frågan om varför jag har den rasen jag har och inte schäfer, och då har jag ändå bruksras. Möjligtvis den minst populära utav dem, och det kanske utav en anledning, men min bouvier är perfekt för mig... och så är jag långt ifrån främmande till att ha en mastiff också ^^

    SvaraRadera
  2. Jag gillar hundar, men har svårt just för schäfrar. Flera i min barndomsby hade vaktande schäfrar som var lite för intensiva i sitt vaktande på allmän väg och jag och mina syskon kom i vägen för några av dem i bland, med jakter och bett som resultat...

    SvaraRadera
  3. Du har en fin hund. Ser at Sanna Lundel har fãtt en ridgeback, vakker hund det også.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare