måndag 25 januari 2016

Lite lunch, shopping å lite smink




Idag var jag på lunch med gamla vänner och fd kollegor. Det var mysigt att träffas, går lätt att finna sina invanda roller.
När de efteråt drog iväg till jobbet gjorde jag några ärenden och sedan in på Gina Tricot en snabbis.
De har öppnat i vår stad relativt nyligen.
Ont om pengar men å andra sidan även ont om kläder jag kommer i.
Har kanske en 3-4 brallor jag överhuvudtaget kan få på mej.
Vågen står stadigt kvar på 6 pluskilon.
Köpte mej ett par svarta Mollyjeans. Stl large. Satt som ett ålaskinn.
Hmm.
Men bra pris i alla fall. Höga i midjan och sköna att bära.
Och så en kofta till, en kofta jag redan har som är grå silvrig, nu köpte jag den i en varm beige färg som nästan ser guldig ut.
Köpte även en ny foundation då min gamla i princip är slut.
På vintern brukar jag köra Garnier BB cream och varit ganska nöjd med den.
Den är billig, det ser naturligt ut och den är enkel att lägga på.
Nu fanns den inte inne på Lindex där jag skulle handla så jag prövar Loreals variant av BB cream.
Inte testat den ännu men ser att den fått fantastiska recensioner.
Nån här som prövat?
Jag gillar inte att se för make'ad ut i hyn till vardags. Tycker inte om när det är för pudrigt och lägger sej som en mask.
Foundation är svår att hitta den perfekta av tycker jag. Åtminstone om man håller sej till lite billigare märken.

Har en mastodontvecka framför mej med praktik hela veckan och bara tidiga pass så jag kan inte åka hem.
Jag tycker inte om att sova borta. Egentligen aldrig. Inte ens när vi är utomlands men då har jag ju ändå delar av familjen med mej och det är "nåt roligt."
En natt är helt okej men sen... Jag vill lixom ha koll på de mina, sova i egen säng med Gottfrid.
Men det får gå.
Jag hade tänkt köra idag och sova hos en klasskompis för att vara "på plats" imorgon men jag kör tidigt... mitt i natten tidigt... imorgon istället. Så känns veckan lite kortare.

Nu ska jag bege mej ut i kylan med Gotteman.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Jag älskar att sova borta, på hotell och liknande. Ett ställe som jag inte har ansvar för och där det inte finns några krav på att jag ska fixa och ordna. Mmmmmm....

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare