torsdag 21 januari 2016

Hej hej



Åhhh, jag är hemma!
Efter två dagar i Borås och efter att ha sovit utan min Gottfrid så pustar jag ut i stojet och ska få sova i egen säng. Vecka 1 av 3 gjorda på BB. Nästa vecka blir än intensivare och jag kommer att vara borta mellan må morgon-torsdag eller fredag kväll.
Men det tänker jag inte på nu. Jag tar det dag för dag.
Visst är det trevligt på BB i Borås och min handledare är jättesnäll men... menar inte att låta förmäten eller som jag kan allt för det kan jag verkligen inte  men... jag brukar få betalt för att jobba på BB.
Det skiljer lite grann i rutiner men det är smågrejer och något nytt har jag inte sett eller lärt mej ännu.
Såå... liiite känsla av att jobba gratis med meckig resväg är det.
Sen är det en del av utbildningen, det är intjänade högskolepoäng, och jag får se det så.
Det är även roligt att vistas bland yrkesverksamma barnmorskor och få diskutera yrket och annat.

Nästa vecka blir det några dagar på Neonatologi avdelningen och det är nytt för mej.
Då blir det nya ansikten igen så det känns lite pirrigt.
Än så länge har den mentala personliga biten vara det största. Att köra bil så långt och så där.
Men idag när jag körde hem var det ljust ute, vägarna var fina och jag kände mej lugn, glad och avslappnad hela tiden.
Fantastiskt vackert som ni ser på bilden.
Sååå... utveckling sker. På olika plan.

Idag när jag kom hem hade jag en liten konversation med Noah 20 månader.
J: Har du saknat mormor?
N: Nej
J: Men du är väl glad nu när mormor är hemma?
N: Inte. 


Nä. Gottfrid är i alla fall. Och med honom ska jag gå en lång härlig promenad i morgon.

Två nyheter under tiden jag varit borta.
1. Trots rättegången mot Sd medarbetaren i den sk Järnrörshärvan öker Sverigedemokraterna och är nu i en (förvisso rätt osäker mätning) näst största parti.
2. Drevet mot Margot Wallström går. Hon har inte gjort något brottsligt. Inte ens omoraliskt. Kanske något fartblint men som sagt drevet går och den bästa utrikesministern Sverige haft på år och dar hänger löst.
Något är definitivt skevt med invånarna i landet Sverige.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare