fredag 1 januari 2016

Första inlägget på nya året.

 

Första inlägget på årets första månad. Lite högtidligt nästan precis som när att jag fick börja om i min 10 års almanacka och skriva på första bladet, första dagen igen.
Då borde man förstås skriva något extra fint och tänkvärt, men jag har inget sådant på lager idag tyvärr.

Hur har er första dag på det nya året varit så här långt?
Själv har jag mest sovit å lullat runt. Inte för att jag är särskilt bakfull, klarade mej lindrigt undan där idag, utan för att jag ska jobba i natt.
Första passet på medicin sedan i april, på en avdelning jag aldrig varit förut, men jag känner mej lugn.
Tycker faktiskt att det ska bli lite kul.

I går var vi hemma hos goda vänner och hade en helt underbar soft kväll. Det är så skönt med gamla vänner där man känner varann så väl och ingenting behöver vara konstlat eller tillgjort.
Vi bjöds på jordgubbsbubbel då vi kom. Sen smält brieost som vi doppade nachochips i.
Därefter kycklinggryta med potatisgratäng och sallad. Jag drack julöl genom hela middagen.
Sen serverades vi tobleronetårta med kaffe och cointreau. Skumpa vid tolvslaget och gin å tonic till kortspelet. Å hämtning av sonen strax efter två.
Jojo.

Å på tal om nyår. Så jäkla bra hon var Malena Ernman var när hon läste Ring klocka ring.
Jag tror aldrig att jag lyssnat så på texten som i år och jag fick ståpäls av Malenas intensiva blick och klara röst när hon läste texten som ännu känns så aktuell. All hennes humanism och patos lös omkring henne. Mäktigt!

Nyårslöften då. Jag gav inget. Bara en slags diffus överenskommelse om att återigen försöka vara lite snällare mot mej själv. Ta mer hand om mej, inte vara så förbannat hård mot mej, minska ner på sådant som suger kraft och stjäl energi.

Gott nytt år.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare