lördag 31 oktober 2015

Smaklösheten är här



Årets mest meningslösa högtid måste väl ändå vara Halloween?
Eller är det bara jag som inte förstått grejen?
Har under dagen sett en mängd videosar på facebook med "skämt", det ena vidrigare än det andra.
Män som hoppar fram i skogen när en joggande kvinna kommer springande med en motorsåg?
En utklädd karl som kommer in med en stor förskärare till en kvinna som duschar och får panik bakom duschdraperiet, en blödande kvinna som ligger på gatan och gråter och som far upp mot dem som vill hjälpa och liknande.
Är det kul?
Ja jag riktigt känner hur sura tanten inom mej snurper på munnen men jag tycker verkligen inte det.
Och i år tycker jag blödande/ sårade barn och monster med knivar är ännu mer smaklöst med tanke på morden på skolan i Trollhättan.

Vi har aldrig firat men visst klädde barnen ut sej lite grann när de var små. Vad jag minns tyckte inte de heller att det var en hit.
Här har vi aldrig barn som knackar på i bus eller godisuppdrag. Förmodligen för att vi har en mastiff som står å skäller å den tidigare gjorde några tappra försök att käka upp några ungar:)
Jag kan ändå förstå att små barn tycker det är spexigt att se ut som batman eller en vampyr men tonåringar? Medelålderns män?
Nä, jag fattar verkligen inte.

Bilden? Är mens läskigt?
Nej, men jag gillade den ändå som motvikt mot alla dessa sexiga förklädnader.
Alla dessa ärtiga hondjävlar, vampyrer, häxor och allt vad det är.
Att tjejer även på skräckfester måste vara snygga.

Nu ska tanten ta ett glas rödvin. För att det är lördag. Punkt.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare