lördag 19 september 2015

Segare än rumsvarm knäck



What a day!
Jag hade tänkt få så mycket gjort idag men jag har mest irrat runt å inte fått ett skit gjort.
Somnade vid halv nio i morse och brydde mej inte om att ställa klockan på typ ett vilket hade känts lagom för att vrida tillbaka dygnet. Jag sover ju så illa på dan ändå.
Men jag somnade å vaknade inte förrän klockan var halv tre.

Trots det. Halvt död idag.
Jag minns verkligen varför jag slutade att jobba natt.
Det är som värsta sortens baksmälla. Jag har känt mej trött, illamående, småirriterad, asocial, oförmögen att fokusera.
Kollade in skolarbetet men fick inte upp en enda vettig tanke i huvudet.
Kom aldrig ut med hunden.
Försökte packa å det gick ungefär lika bra... eller ja, dåligt... det.
Mini ska absolut ha med med 8 kg barnmatsburkar!!! och vägrar lyssna på motargument.
Så min plats för handbagage är därmed kraftfullt reducerad till typ pass, biljett å ett paket Toy.
Tack.

Jag har lackat naglar på händer å fötter.
Mina naglar gillar att vara student. Föreläsningar och bläddrande i collegeblock har gjort underverk som ingen dyr nagelolja i världen fixat.
Eller så gillar de helt enkelt bara frånvaron av handsprit.
Lackade med Minilack Depend nr 446 som såg så himla klatchigt ut i flaskan men som känns rätt B på. Skit samma, orkar inte göra om. Det är ett i-landsproblem av dignitet att ha fula naglar när jag fotar "fötter-i pool-vatten."
Handkrämen på bilden däremot är grym. Kul att Norge kan mer än pumpa upp olja och sno svenska sjuksköterskor.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Den handkrämen använder jag med, superdryg vilket ekonomen i mig gillar!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni får en finfin semester! Jag stötte på Nella i förra veckan - fasen vad underbar lilleman är!! Nollan också förståss.. När jag träffade henne insåg jag hur mycket jag saknade dig! :) Vi får ses när ni kommer tillbaka!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare