tisdag 18 augusti 2015

Brinnande begär.



Jag får ofta helt orimliga begär till saker!
Alltså prylar till mej själv.
Jag har inget vackert hem och är inte typen som köper ljuslyktor, trasmattor eller nya soffgrupper i tid å otid och inte heller måste jag äga det senaste inom tekniken. Min Ajfån är flera år å gör lite som den vill och det är jag okej med.
Men annars. Ofta kläder. Eller skor.
När jag väl övertalat mej själv till att köpa det där åtråvärda, efterlängtade, det jag inte kan leva efter så är det inte ens säkert att jag använder det eller vill ha det.
Löpbandet sprang jag på tre-fyra gånger á 10 min eller så, Fast den fick jag förvisso sålt för samma peng som jag köpte den.
Mina Vivofit var lika dan. Fattade aldrig riktigt hur jag skulle använda den. Det kunde bero på att en lite pryl fattades,aintstick(?) men bara att jag inte ens försökte få fram ett nytt visar på mitt intresse.
Jag har massor av klänningar som jag kanske använt två-tre gånger.
Ändå har jag så svårt att stå emot när det där brinnande begäret vaknar.
En fix idé. Plötsligt får jag för mej att jag vill ha nåt och sen kan jag inte släppa det.
Det känns... faktiskt... nästan lite sjukligt.

Nu har jag fått för mej att för att kunna fortsätta andas måste jag ha den här!
Fjällrävenryggan de lux.
Den röda är snygg... alla är snygga... men denna är nog min favorit.
Säljs bland annat hos Naturkompaniet, länk HÄR och denna modell kostar stadiga 1199 kr.
När jag var liten och gick i skolan var det töntarna som hade Fjällräven.
Nu kan jag inte tänka mej nåt coolare. Å den blir bara snyggare av att bli använd och se lite sliten ut.
Jag tänker att jag MÅSTE ha den nu när jag ska börja skolan.
Att kånka böcker och block i.
Att se så där studentig ut i.
Men tolvhundra spänn?!
VILL HA, VILL HA, VILL HA.

Jag shoppar för mycket.
Denna månaden har jag redan köpt mej ett par jeans. En blus. En höstkepa. Lite kläder till Noah då han växer ur allt i en gräslig fart. Ett par Rayban till sonen när han fyllde år. Plugggrejer för 350 spänn. Uteluncher x flera. Maken å jag brände en tusenlapp en helt vanlig måndag förra veckan.
Lätt prylar för 4000 spänn. Så en ryggsäck på det?!
Det låter ju vansinne men jag är Mästarnas mästare på att övertala mej själv.
Jag tänker på sånt jag tänkt handla innan men låtit bli... sparade pengar.
Jag tänker på utlandsresan nästa månad och att jag får dra ner på taxfree... sparade pengar.
Jag tänker på att jag får en sommarbonus, fem tusen ut, för att jag jobbat hela sommaren... sparade pengar.


Sajten är öppen här på datorn, väskan ligger i kundkorgen, ett klick från att beställas.
Tell me no!!!

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Jeg er likedan. Diamanter i ørene, måtte bare ha. 12.600 kr !!! Mine nu. Kjøp kåken du...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare