tisdag 11 augusti 2015

Att misströsta



Trött som jag är efter att ha varit uppe sedan strax efter klockan fem har jag suttit å häckat vid datorn någon timma nu. Hängt på facebook där jag bland annat är med i diverse antirasistiska grupper.
Många av dem lägger ut skärmdumpningar av kommentarer från tidningar på nätet och andra grupper i facebook.
Där härjar Sverigedemokraternas väljare fritt.
Ofta är sådana här antirasistiska grupper allt för hänsynsfulla och bluddrar efternamn och ansikte på hatarna men inte här i den senaste jag läste.
Där kommenteras en ung tjej som heter Matilda och som har uttalat sej negativt om Sd.
Det är inte precis sakargument.
Nej, tre män och en kvinna uttalar sej om vilken hora/ slyna Matilda är.
Hur hon förtjänar att våldtas av en somalisk sjörövare och att hon är en landsförrädare vars namn skall kommas ihåg.
Med sina nunor, för å efternamn, finns de där. Hatar. Hatar för att Matilda kritiserade.

Jag läser hundratals sådana här kommentarer varje dag.
Håll dina vänner nära och dina fienden närmre ni vet...
Dess teman är återkommande. Utlänningar kallas alla möjliga skällsord.
Allt ifrån svartingar, pedofiler, parasiter till mångkultursberikare och terrorister.
Deras våldsamma dna påpekas alltid liksom väldigt ofta deras kvinnosyn.
De borde stympas, brännas, slås ihjäl, buntas ihop, skickas hem, dränkas.
Kvinnor som står upp för allas lika värde är horor, slynor, naiva skökor.
De borde gruppvåldtas, skändas, hängas ut.
Plötsligt är det inte så jävla noga med den där kvinnosynen.

Alltså hundratals kommentarer om dagen läser jag. Utan att leta.
Sverigedemokraterna ÄR inte vilket parti som helst, Sverigedemokraternas väljare är inte vilka som helst.
Det finns rötägg inom alla parti men inte i den här omfattningen och inte på det här viset.
Inte så att de hänger på nätet och önskar att folk ska sprättas upp/ våldtas.
En å annan kvinna. En å annan med utländskt påbrå men mest vita kränkta små skitar till män.

Ibland önskar jag hett att jag i nästa liv ska bli lesbisk.
Ibland blir föraktet mer än jag orkar bära.
Män... många män... får mej att må illa.
Sd har i alla undersökningar en bra bit över 23%. Huvudsakligen män.
De kan bli Sveriges näst största parti. Skulle till å med kunna bli störst till 2018.
Jag har slutat bli förvånad. Jag har börjat ge upp hoppet om det här folket.
Samtidigt vet jag att alla män är inte så här.
Det finns fina män oxå.
Män som inte hotar, hatar, kränker.
Män som inte förminskar kvinnor ner till bara yta.
Män med empati, intelligens och med tillräckligt stor självkänsla för att inte hålla på och vifta med pitten stup i kvarten (bildligt talat.)
De finns, jag vet ju det, men alla dessa kommentarer får mej att misströsta stort.

Puss/ Asta

7 kommentarer:

  1. Pack är vad de är och jag tycker nästan synd om dom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, men nästan skjuter ingen hare :)

      Radera
  2. Ja, det är så tröstlöst. Samtidigt värmer det mitt hjärta att varje gång de plaerar någon manifestation (som PEGIDA) så är antalet motdemonstranter mångdubbelt fler. Tyvärr får de ju rösta i tysthet... Vi får helt enkelt fortsätt att bomba dem med fakta och protester om och om igen, så kanske bubblan så småningom spricker...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fakta tror jag dessvärre inte biter på den här typen av herrar. De är inte intresserade. Eller för dumma, vad vet jag?!
      De beter sej hur som haver sektliknande och utan egen förmåga till reflektion el kritiskt tänkande.
      Jag har matat trollet här i flera dagar, dumt må hända men det är alltid lite kul att dra fram dem i ljuset. För de förnekar sej aldrig. Kvinnoföraktet, homofobin och rasismen är monumental.
      Kram

      Radera
    2. Jag tänker inte att faktan skulle förändra dem, men att andra som läser kanske inser att de inte har rätt, och därmed inte rösta av någon förvriden syn på vad SD står för... Lite att avslöja trollen så att de som tittar på ser hur fel trollen har...

      Radera
  3. Efter att ha bläddrat bakåt i bloggen börjar jag förstå vad om egentligen är trollet under bron. I Inlägget "Min passion" ser jag en åldrad kvinna med påsar under ögonen prydda med kråkfötter. Hängande hud runt munnen. Hängande hud i halsen och en stor grop.I ett annat blogginlägg läser jag om en frånvarande och missbrukande mamma. Vet du vad jag tror Asta? Du är förbannar din förlorade ungdom. Du förbannar din missbrukande mamma. Och att förbanna och sörja sin missbrukande mamma måste man få göra. Där har du mitt fulla stöd Asta. Men jag tror att du projicerar din förlorade ungdom och hatet mot din mamma på Sverigedemokraterna. Har jag inte rätt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Jo säkert. Jag finner stor tröst i att du finner mej oattraktiv, nåt annat hade äcklat mej för mkt.
      Jag tänker från och med nu inte svara dej mer heller. Gå å lek på avpixlat el nån annanstans. Du har än en gång bekräftat för mej och för mina läsare vilken typ av pack ni är inom Sd. Hasta La Vista

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare