fredag 17 juli 2015

Underbart är kort



Underbart är kort.
Idag har jag varit ledig å i morgon påbörjar jag ännu ett sånt där mastodontpass bestående av en kväll å tre dagpass.
Men denna lediga dag har varit guld värd.
Sovmorgon. Säkert en timme kvar i sängen därefter för lite surf å kaffe.
Strandbesök med Mini å Noah (17°c iskallt så nej, jag gick bara i till vaderna med lilleman.)
Det var halvkallt i luften oxå men mysigt ändå att sitta där en stund å äta torra kanelbullar å färska jordgubbar.
Sedan hade vi årets hittills godaste grillning med crash hot potatoes som  jag gjorde för första gången. Simpelt men gott med kött, sallad å en kall bärs till.
Nu har vi gått en stillsam promenad med hunden i en svalkande kväll.

Känner mej skönt trött å tänker mej tidig sänggång.
Har ni haft en skön fredag?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Sov länge efter tidigt hästutsläpp. Sen lite w&w och nu soffhäng för jag är göööörtrött. Min fredag och de senaste veckornas dagar ����

    SvaraRadera
  2. Här är det 25 grader varmt. Solen gassar så jag bränner mig. Över 35 grader i husvagnen. Badtempen är över 20. Kom till Öland.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare