måndag 6 juli 2015

Tips, muffinsmidja, utmaning å alltid en morgondag

Träningsshorts

Vi börjar med ett tips.
Här om veckan shoppade jag korta träningstajts på Kapp Ahl.
Har hunnit testa dem några gånger och trivs skitbra i dem.
Det syns dåligt på bilden men midjan är hög och dubbel, viks alltså ner, i valfri höjd.
Super tycker jag för dels avskyr jag när byxorna hasar ner (alltid egentligen men framförallt) när jag springer å dels ser det lite klädsammare ut för oss med muffinsmage.
179 kr. Länk här, finns även i en färgglad variant.
Dubbelstorlekar, vilket jag inte alls gillar. Jag tog 36/38 trots att jag eg mer är 38/40  över rumpan men de är absolut inte små så de är stora i storlekarna.

Den 27/6 bestämde jag för att anta en utmaning, nämligen att springa 50 pass på 100 dagar.
Jag redovisar det ingenstans och bara jag vet om jag fixar det.
Passen får vara hur korta och hur långa som helst. Två kilometer eller en mil, skit samma, bara jag kommer ut.
Just nu ligger jag lite pyrt till för jag har haft svårt att springa i värmen eller ja... jag har prioriterat att dricka öl å chilla istället för röra på kroppen.
En lat människa kan komma på hur många ursäkter som helst...
Det är för varmt/ kallt
Det regnar/ kommer att börja regna.
Nog är jag lite för allergisk.
Jag måste åka å handla.
Jag hinner inte idag för jag ska jobba/ orkar inte idag för jag har jobbat.
Idag är jag ledig å värd att ta det lugnt.
Nu ska vi inte bli fanatiska här!
Jag orkar inte bli svettig i håret så jag måste tvätta det.
Ska se några avsnitt av min favoritserie istället/ läsa lite ur min bok.
Jag har ätit för mycket/ för dåligt.

Osv. I all oändlighet nästan.
Så nu blir det till att pinna på så jag får in mina 50 pass. 

Överlag är sommarförfallet av kroppen här.
Jag har inte börjat röka igen så som tidigare somrar för ett gäng år sedan men i övrigt.
Väldigt mycket öl, chips, pizza, glass och godis.
Vilket syns. Jag har inte vägt mej men känner min kropp, märker på kläder... 4-5 kilo pratar vi nog.
Varje dag tänker jag I morgon (nä, inte banta eller så, bara hålla igen på läsk, öl å skit) men varje I morgon är en dålig dag.
Sedan strax efter jag blev fyrtio så har jag så oerhört mycket lättare för att lägga på mej vikt och så vansinnigt mycket svårare att tappa dem.

Men men, imorgon är som sagt imorgon.
Då börjar vi om.

Puss/ Asta

             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare