söndag 14 juni 2015

Sommarlista

 

Jag har sett lite olika upplagor av sommarlistor men äsch, jag kör min egen.
Listor är alltid roliga och ju fler som hänger på, desto roligare blir dom.

1. Ditt bästa sommarkäk?
Sill, gräddfil å nypotatis eller grillat. Äter mycket vattenmelon.

2. Favoritdrinken?
Caipirinha.

3. Å om du inte dricker den så föredrar du?
Är en öltjej och särskilt på sommaren.

4. Är bada nåt för dej?
Gärna. Men det måste vara över 20°c i vattnet.

5. Hur klär du dej helst?
I haremsbyxor eller klänning, har väl åtminstone... ehhh, sex-sju nya klänningar för i år.

6. På midsommar gör du, ja vad då?
Jobbar. Hela helgen.

7. Vilken blir årets sommarplåga?
Inte en susning. Lyssnar inte särskilt mycket på musik.

8. Vad är det värsta med sommaren?
Allergin tror jag.Ihållande dåligt väder på lediga dagar.

9. Sommardjur du gärna ser mer av?
Kossor. Jag älskar kossor.

10. Sommardjur som gärna får brinna i den eviga elden?
Getingar och fästingar. Helt vidriga.

11. Vilka planer ser du mest fram emot?
Har (ännu) ingen sommarfest, konsert eller annat roligt inplanerat. Hög tid att börja leta sånt med andra ord. Ser i nuläget mest fram emot att utnyttja mina lediga dagar och hoppas på sol å lugn då.

12. Vad grillar du helst?
Entrecote eller fläskkarré.

13. Vilka böcker ska du läsa?
Har en hel del jag inte läst här hemma men ingen sån där bok som "Åhh, nu har den äntligen kommit." Har ni några måsteböcker som ni vill tipsa om?

14. Vem ser du fram emot att hänga med?
Mest mina grabbar å Ängla. Hoppas vara lite mer social denna sommaren än förra.
Har över lag umgåtts väldigt lite med folk sista året.

15. Vilka "sommarmåsten" vägrar du att missa?
Försöker lyssna så mycket som möjligt på sommarpratarna. Äter massor av jordgubbar.
Lugna kvällspromenader ner till havet med Gotteman.

16. Vilka diton missar du gärna?
Weels and wings. Trängas på stranden bland barnfamiljer. Bada i för kallt vatten. Svettas under kvalmiga nätter.

17. Vad äter du helst för glass?
Kulglass i tantsmaken romrussin  eller Nogger.

18. Hur ser årets bikini ut?
Gröna blad på den ena, den andra är svart med vita prickar.

19. Hur är bikiniformen?
Jag har en form... och två bikinis.

20. Vad är det bästa med när sommaren tar slut?
Väldigt mycket. Mår bättre i min allergi, hockeyn drar igång igen, Bonde söker fru lika så, semester och Cypern i september, älskar ju över lag hösten med dess färger, dofter å lugn.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare