fredag 5 juni 2015

I går...



... torterade jag två småungar i duschen (åtminstone uppförde de sej så.)

... gick jag dryga milen i alldeles för tunna kläder.

... gjorde jag mitt yttersta för att på ett vänligt sätt undvika ett fyllo som absolut ville hälsa på min hund.

... träffade jag de tre bockarna bruse

... och de tre små grisarna

...  å Petronella (ni vet Askungens avundsjuka plastsyrra) med för stora fötter.

... fick jag mina fiskar varma och höra att "mormor är dum!"

... satt jag vid ett bord på en lekplats å frös i en timma medan två sockerungar inte åt sin lunch.

... gick jag å la mej för att läsa lite klockan halv sex och sov som en stock till nio på kvällen.

Det har varit intensiva men jätte mysiga dagar.
Mamma var här måndag till onsdag och på onsdagen kom stora dottern med lilla Ängla.
Ett redan belamrat hus blev än mer kaoartat men vi hade det fint.
Så roligt att se de små kusinernas lycka över varandra.
Änglas fascination till sin morfar.
Hon är en sån söt liten brutta. Finlemmad, försiktig, blyg och smart.
Pratar massor. 

Idag är allt tvärtom.
Lugnt, tyst och jag tar allt som det kommer.
Maken är på firmafest, Mini och Noah sover, jag lagar middag bara till mej.
Alla andra har/ ska äta.
Det bjuds årets första matjessill, nypotatis och gräddfil.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare