måndag 11 maj 2015

Ett par korta ord om den tvivelaktiga konsten att amma å sexa samtidigt.



Ingen  som varit inne på sociala medier sista dagarna har väl kunnat missa debatten kring frågan om det är okej att amma sitt barn samtidigt som man har sex.
På ena sidan av ringside står en grupp som gör stort nummer av att vara feminister och av att försvara kvinnans rätt till sin sexualitet och på andra sidan står bland annat Elaine Eksvärd som ser det som ett övergrepp att blanda in sina barn i sitt sexliv.
Åsikterna går höga och tonerna är arga.

Själv vet jag knappt vad jag skall skriva.
Jag tycker det är en bisarr fråga.
Jag är verkligen en öppensinnad, ickedömande människa men amning under sexakten känns som både sunkigt å förbannat onödigt.

Varför skulle man vilja ha sex å amma samtidigt?
Visst förstår jag å minns småbarnsåren där tid till sex och intimitet var bristvara.
För min del var även lusten det men det är ju underbart att alla inte känner så.
Visst har jag haft sex på toa medan barnen sett på Bolibompa eller på golvet medan nån småtting låg å snusade i sängen.
Visst har jag varit med om den där känslan när sovrumsdörren plötsligt öppnas och man själv befinner sej i en ekivok kroppsställning och snabbt som attan drar täcket över sej.
Men att amma.... samtidigt?!

Bröst är väldens smartaste tröst och matcentral. Ständigt fräsch, lagom tempererad, nyttig mat åtkomlig.
Bröst är oxå ett sexuellt attribut och erogen zon. En härlig källa till lust.
Ett barn som suger på bröstet för att amma utlöser i bästa fall ett välbehag.
En älskare som gör det samma utlöser sexuell lust.
Därmed blir det förbannat märkligt, smutsigt och... ja, fel i min värld att ha en partner somjobbar sej varm med att stimulera/ penetrera muttan medan barnet suger på bröstet.
Å vilken man klarar av detta?
Gha! Jag förstår tonerna om sexuella övergrepp, det lutar mer åt det än sunt å naturligt i alla fall.

Bara för att kvinnan är en fri varelse med rätt till sin egna härliga sexualitet så innebär inte det att den kan utövas hur, var å när som helst utan hämningar.
Såå förbannat kåt kan man väl inte vara att man inte kan besinna sej ett par minuter till ungen har somnat. Ja eller för all del femton år om det är vad som krävs.

HUR har detta med feminism att göra?!
Vad tänker ni?

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Nej verkligen! Jag kan inte fatta hur det är möjligt att bli sugen på sex medans man ammar?! För mig är det lika troligt att bli sugen samtidigt som man har magsjuka, kräks och har diarré! Och jag tycker också att det känns lite sjukt på något sätt. Nej... fattar inte!
    /Emelie

    SvaraRadera
  2. Nej fy. Jag kan inte ens ha sex om jag tänker på mina barn. Eller tror att de är vakna, än mindre skulle jag vilja ha en vid tutten samtidigt.
    Det känns... Perverst.
    Jag har dessutom missat hela debatten så satte morgonmackan i halsen nu!! ;-)

    SvaraRadera
  3. Min spontana känsla är äckel. Jag förstår att tiden för sex kan vara knapp som småbarnsförälder men va fasen?!
    Jag tycker att det känns mer som en fetisch än som vardagspussel.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Det ÄR INTE okej alls! Barn ska inte finnas med när två vuxna har sex. Jag tycker också att det ger en känsla av perversion och att det är åt helvete fel! Hur kan man göra det till en feministgrej? Det förstår inte jag. Vi vet alla - att barn och sex INTE hör ihop någonsin! Jag blir förbannad.

    SvaraRadera
  5. Jag är ju annars ingen debattör, men jag blev så ilsk att jag skrev om det. Ju mer jag tänkte desto mer kände jag på hur många olika sätt det var FEL.
    https://lenaikistaminnen.wordpress.com/2015/05/09/olika-sorters-intimitet/

    SvaraRadera
  6. Lite perspektiv fick jag när jag läste om personer som gjort det. Lite bedrövad blev jag när jag ser folks dömmande. Bedrövligt att vi är så snabba på att dömma nåt vi själva inte har upplevt eller har någon erfarenhet av. Med det är jag varken för eller emot och kvinnan/modern gör vad hon kan och behöver troligtvis inte skuldbeläggas av sina medsystrar...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare