måndag 25 maj 2015

Born to run



Precis varit ute på en springtur som var SJUKT jobbig.
Jag sprang varken särskilt långt eller särskilt fort (i år springer jag över lag långsammare än i fjol och förr fjol) men det kändes som om jag skulle avlida.
Varmt, törstigt, tungt å mot slutet huvudvärk.
Det kan berott på att det är ca 10 dagar sedan jag sprang sist.
Det kan ha berott på att det var varmare än jag är van vid.
Det kan ha varit att jag bara druckit kaffe idag och att jag drack tre öl igår vilket väl vätskade ur mej en del.
Jag vet inte, tungt som satan var det i alla fall och tankarna på hur jäkla KASS jag är som blir så mör att 5,6 km när andra springer 21 km mycket fortare och lättare kommer ju... så klart.
Men det var det där. Aldrig jämföra med någon annan.

Idag lyssnade jag på musik. Andra gånger lyssnar jag på nåt program från P1 eller någon dokumentär.
Min löparlista på Spotify skiljer sej lite mot vad jag annars lyssnar på, jag har lite andra kriterier för löpningen. Texten eller tempot ska GE löpningen något.

Dessa lyssnade jag på idag:

Pokerface med Lady Gaga som har en peppande rytm och takt. Blir alltid glad av den låten.

9 to 5 med Dolly Parton. Oxå go takt och lite jävlar anamma så där.

Big girl (you are beautiful) med Mika. Takten och att jag känner "Ja, det är jag ta me fan."

Eye of the tiger med The pop group. Ingen låt är väl så peppande å så "nu jävlar", leker Rocky Balboa medan jag springer.

Kom ihåg mej då Winnerbäck. För att det är min favoritlåt alla kategorier som alltid gör mej glad.

Vem kan man lita på med Hoola bandola band. Pepp. Högsång om jag inte flåsar för mkt.

Bad reputation med Avril. Får mej oxå att känna mej kaxig å obstinat.

The winner takes it all med Abba.

Born to run med Bruce Springsteen. Lika uppenbar som Abbalåten.

Ja, har fler låtar på listan men hann inte med fler idag.

Har du låtar som du använder till att bli pepp? Pepp att springa, städa eller nåt annat.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Glöm inte allergin. Fy fan red i flera timmar igår. Lider av det idag

    SvaraRadera
  2. Inte känt av så himla mkt än tack vare en otroligt lång och försiktig vår men kanske bär jag ändå en del allergi inom mej. Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare