måndag 13 april 2015

Shoppingterapi



Så kom shoppinglusten tillbaka med besked.
Var på Kullens skor här, förr i världen minns jag det som ett ganska ohippt ställe med billiga lite omoderna skor, numera har de allt från lågprismärken till kvalitetsmärken och personalen är den trevligaste jag någonsin mött. Så jäkla serviceminded och rara.
Jag skulle köpa 1 års present till Noah, ett par första lära gå skor och det blev ett par svarta Kavat med röda detaljer. 
Själv skulle jag inget ha. Jag har ju förövrigt redan handlat två par vår/ sommarskor i år och låg inte precis på back innan heller men vad gör man när man blir förälskad?!
Köpte dessa som är på bild ovan. De ser mindre pråliga ut än på bilden och är så jäkla sköna.
Jag vill leva och dö i dessa sandaler från Rieker, ett märke jag är svag för liksom Ecco och Tamaris.
Alltid bra kvalitet.

Sen drog vi vidare till Varberg.
Jag ville in på Indiska och kolla in den där klänningen i några inlägg nedan med fickor på.
Provade den, den var söt men ingen hallelujafeeling.
Var på vippen att köpa den ändå men gick tillbaka in i provrummet och provade den enklare och bara hälften så dyra Gaho, se bild nedan som kändes mer "jag."
Den förstprovade måste strykas och var väl vid. Denna kommer bli en sån där som man kan ha jämt.
Över bikinin på väg till stranden, med mina fina sandaler till jobbet eller med ett par högklackade på uteserveringen.
Har... förvisso... en hel del klänningar men mer lite stramare/ ärtigare finklänningar.
Denna enkla kommer bli rejält använd i sommar. Så himla söt bak med där den hålls ihop av ett band och rynkar sej.
Mini köpte sej en blus och lite kläder till Noah och jag köpte ytterligare ett paket till lilla födelsedagskillen.
Sen styrde vi kosan hem igen. Fattigare men nöjda.

Å imorgon är jag oxå leeedig!

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare