söndag 26 april 2015

Några enkla ting jag tycker om


Jag är inte speciellt mycket för heminredning.
Det kanske vore annorlunda om maken fick tummen ur med de där renoveringarna någongång för tapeterna från början av -90 talet är inte snygga någonstans.
Möblerna är oxå slitna och malplacerade, soffgrupp å bord för stort för vårt pytte vardagsrum tex.

Köket... köket ÄR underbart... det tycker jag fortfarande trots att det väl nu är 3,5 år gammalt.
Det är ljust, mysigt, funktionellt. Börjar bli lite slitet här å där, ser inte blänkande nytt ut längre men det är fint och där kan jag tycka det är mysigt att pyssla lite.

Men så klart har jag saker å vrår som jag tycker riktigt mycket om.
Inget dyrt å fancy utan jag gillar det av andra anledningar.

Min bokhylla. Köpt begagnad och lite skavd här å där men det är härligt att ha fått plats för pocketböckerna som står i alfabetisk ordning.



Tavlan som jag ärvd av mormor å morfar.
Ingenting värd i reda pengar men massor av affektionsvärde för mej.
Denna tavlan beundrade jag alltid som barn, både för de fina färgerna och den vackra ramen.



Dessa stakarna köpte jag på ett homeparty och jag tycker de är supervackra.
Robusta å enkla. Gör sej fint mot tegelväggen som är kökets absolut bästa detalj.



Ett litet stilleben. :)



Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Åhhh - jag förstår mycket väl varför du tycker som du tycker - tavlan är underbar och ljusstakarna! Och A - visst skall böcker stå i alfabetisk ordning och inget annat?! :)) (Det gör mina också - pocket för sig, engelska för sig, ungerska och de andra språken för sig och så de inbundna...)

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare