onsdag 29 april 2015

Mina nya kärlekar

Supernova Glide 7 W löparsko Svart


Äntligen! har jag investerat i ett par nya springskor.
Alltså, att jag bara säger den meningen?!
Klänningar, high heels, toppar, till och med jeans men springskor?!
Mina gamla trotjänare handlade jag vårvintern 2013 när jag tog mina första stapplande löpsteg.
Ja, eller mer lufsade mej fram tio meter i taget innan jag höll på att dö.
Eftersom jag befarande att det var en tillfällig nyck att börja springa... jag har ju aldrig frivilligt rört på mej innan... så investerade jag då lagom.
Inhandlade ett par skor över nätet för en femhundring.
Dem har jag haft sedan dess. Sprungit med två vår-somrar.
Jag tycker de har hållit bra och gjort sitt jobb men nu kändes det mer än dags att byta.

Jag hade bespetsat mej på märket Asics men väl på Intersport när personalen tittat på mina slitna skor och analyserat mej då jag sprang på löpband så visade det sej att denna skon... Adidas supernova glide vad perfekt för mej. Jag har ett neutralt steg.
1395 kr tror jag de kostade och nu när jag vet att löpningen är något jag håller i även om det varken går snabbt eller fort så kändes det som en helt okej investering.
Väldigt sköna och riktigt snygga med.
Tjejen i affären sa dessutom att jag sprang väldigt snyggt, satte ner fötterna bra och det blev jag glad över.
Jag har fortfarande svårt att se mej som någon som springer och i mitt huvud är jag en lat å otränad tjockfia så det stärkte upp mitt löparsjälvförtroende.

Är så glad över mina Supernova. Tror detta kan bli inledningen till en liten förälskelse och känner för att gå ut och springa i detta nu men jag har redan sprungit dagens tur på nästan 8 km och nej... jag är inte typen som springer två gånger på en dag så det får vänta till imorgon.

Inne på Intersport gick jag förbi bikiniavdelningen.
Jag har ju redan köpt årets bikini... en svart med vita prickar... så jag skulle "bara titta."
Då kärade jag ner mej i den här!
Dessutom satt den snyggt på och var inte dyr.
Omöjlig att motstå.
Jag gav mej den som present för att jag är så duktig, har slängt vågen, undviker helspeglar naken och tänker starka tankar om funktion, styrka, hälsa å kraft.
Mitt nya jag.

Puss/ Asta

 Amanda bikiniöverdel Grön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare