torsdag 30 april 2015

En liten torsdagslista.



1. Vad har du på dej just nu?
Svarta jeans från Vero Moda, grå topp från Lindex, svart bh fr Lindex och svarta trosor som jag inte minns var jag köpt.

2. Vad var det senaste du stoppade i din mun?
Kalamatesoliver och rött vin.

3. När gjorde du senaste något snällt mot någon?
Här om dagen åkte jag in tidigare till jobbet för att umgås med en ensam patient och igår passade jag Noah två timmar medan hans mamma sov. Båda händelserna var trevliga för mej med.

4. När var du senast utstuderat elak?
Minns inte riktigt, utstuderat elak är jag nog rätt sällan, däremot är jag inte alltid helt snäll.

5. Vilka tre saker tar du alltid med dej om du lämnar hemmet mer än en timma?
Mobilen, snus å plånbok

6. Vad står det i ditt senaste inkomna sms?
"Är du hemma på din födelsedag? Eller jobbar du?" fr pappa.

7. Vilken bok läser du för närvarande?
Gudfadern.

8. Vilken tvserie önskar du att du sett?
Många. Game of thrones måste jag se ikapp, har bara sett första säsongen.

9. Vilken film kommer du spontant att tänka på om jag säger "Ge mej ett filmtips"?
"Mej äger ingen" helt klart!

10. Nämn fem saker som gör dej upprörd?
Sd's politik, egoismen i samhället tänker tex på föraktet mot tiggare, kamphundsdebatten, hemmafrus idealiseringen, köld

11. Nämn fem saker som gör dej glad?
Sol, hav, barnbarn, hundar, ledighet

12. Vad dominerar ditt facebookflöde?
Löpargrupper och antirasistgrupper, Dogue de Bordeauxer

13. Senaste du shoppade?
Springskor, bikini och benvit topp på en å samma dag.

14. Laster du vill bli av med?
Insomningstabletterna allra mest, snusandet där efter och kanske behovet av att shoppa lite grann med.

15. Laster du vill odla?
Löpning, ögonfransförlängning, att omge mej med djur.

16. Rangordna vilket som kommer först för dej. Tro-hopp- kärlek?
Hopp.

17. Vad ser du fram emot i sommar?
Nya jobbet på BB, soliga kvällar, att få bli brun, umgås mer avslappnat. Träffa Nina som kommer "hem"
Sen ska det bli himla skönt med Cypern med men det är först i september.

Häng gärna på.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare