söndag 1 februari 2015

Välkommen till Asta

 

Jag ser i min besöksstatistik att jag har en del nya läsare som återkommer.
Välkomna!
Detta inlägget är främst till för er. För trogna läsare är det kanske inte mycket nytt men om det är det får ni gärna tjoa till. :)

Namn: Asta. Det är inte mitt riktiga namn, mitt riktiga namn är Anneli, men jag har använt det tillräckligt länge för att det ska kännas som mitt.

Bloggat sedan: Minns faktiskt inte, men en 8-9 år är det nog.

Bloggar om: Åhh, jag försöker variera mej. Tycker själv att ämnesbloggar blir rätt ointressanta efter ett tag. Men mest skriver jag om politik, om samhällsfrågor, min familj och min hund.

Stjärntecken: Oxen

Dricker helst: Starkt kaffe med mjölk. Öl och rödvin.

Äter helst: Skulle kunna käka pizza åtminstone 5 dgr i veckan men varken plånboken eller figuren har råd med det.

Familj: Gift sedan urminnes tider. Fyra vuxna barn. Tre barnbarn. Bor med maken, Mini, hennes karl, barnbarnet Noah, hunden Gottfrid och katten Vilda.

Yrke: Desillusionerad Sjuksköterska

Bor: På västkusten

Politiska sympatier: Miljöpartistiskt vriden socialdemokrat.

Drömmer om: Antingen att bli barnmorska eller att leva på hunderi. Med pensionat, dagis och uppfödning.

Sympatiska drag: Snäll, omtänksam, försöker mej på att ha ett rättspatos,

Osympatiska drag: Elak, bekräftelsekåt, oresonlig

Tror på: Gud ibland. Människan ibland. Karma.

Husgud: Lars Winnerbäck.

Kärlek: Hundar och havet.

Klär mej helst i: Linnen och haremsbyxor eller klänning

Laster: Kärlek, snus, mobilen, fishermans friend.

Brinner för: Social rättvisa

Blir förbannad på: Rasism, moderatfasoner, djurmisshandlare

Stoltast över: Mina barn

Kännetecknande: Jag reser mej alltid före tio.

Älskar: Utöver familjen, några stycken

Älskas av: Inte så många

Låt som följer mej i livet: Kom ihåg mej då och Bitch

Tränar: För sällan. Men när jag tränar så är det löpning.

Skulle önska att: Jag pratade engelska obehindrat, kunde dansa, sjunga och var lite mindre beroende av att vara älskad.

Ser helst på tv: Bonde söker fru, nyheter, hockey

Hockeylag: Frölunda Indians så klart.

Den viktigaste i mitt liv: Bortsett från barn och barnbarn har det nog varit min Märta.
Hon var min hund och är nu min skyddsängel.

Syskon: En biologisk bror, en bonusbror och en vald bror.

Föräldrar: Som jag älskar och strider med.

Kör: Volvo

Är löjligt besatt av: Naglar, tatueringar och fransar

Ålderskris: Inte särskilt.

Frikort: Jack Nicholson, Barack Obama eller Lena Olin

Heliga kor: Astrid Lindgren, Zlatan och Peter Forsberg.

Bästa bok: Utvandrarna av Vilhelm Moberg

Igen, varmt välkomna.

Puss/ Asta






1 kommentar:

  1. Kul att läsa fina A - även om jag vet! :) Hoppas så att din huvudvärk har lagt sig! Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare