onsdag 10 december 2014

Så nära helg man kan komma



Jag tänkte skriva att det varit en fantastisk helg, för det känns i mitt huvud som om det är söndag, men jag menar ett fantastiskt dygn. Lite för kort men annars alldeles underbart.

Klänningen:
Från Indiska. Handtvätt. Ja va fan. Satt som en smäck. Något något för stor men helt okej. Kände mej fin men inte uppklädd.

Staden:
Götelaborg är ju hemma. Goa, gemytliga, alltid horisontellt regniga Göteborg.
Göteborg är alltid bra men det är som allra mysigast i juletid.
Hantverkarna inne på 5:an huset är allra roligast att se.

Hotellet:
Anrika Clarion Posthotell får **** av mej. Rummet var litet men stilfullt, reception, bar å övrigt mysigt men elegant. Personalen trevlig (men inte mer.)
Minibaren ok. Sängarna assköna. De stora kuddarna kunde man ta med sej hem om man ville.
(för 680 kr styck ink kuddvar.) Frukostbuffén som är det bästa med hela hotellvistelsen var jättegod. Massor att välja på, fräscht och smarrigt.
Tidsbrist som sagt, annars fanns där spa, uppvärmd utomhuspool på 13:e våningen och annat lockande.
Vi hade lite ont om pengar och nöjde oss därför med att ta av vårt medhavda vin på rummet på kvällen istället för att ta en drink i baren. Synd... en Caipirinha hade inte suttit fel.

Middagen:
Vi åt middag på Bee kök & Bar. Hade varit där en gång förut å det är ett mysigt ställe med trevlig personal och fantastiskt god mat. Både jag å Lillebror tog entrecote. Han medium medan jag är lite mer blodig av mej.
Lite ont om tid även här.

Musikalen:
Musikalen på Operan har jag redan recenserat i inlägget nedan. Jag är så fantastiskt glad över att ha fått sett Kristina från Duvemåla nu.

Resesällskapet:
Ahhh. Bästa tänkbara. Absolut. Han får mej att skratta som ingen annan.
Jag kände mej avslappnad (nåja, stressade i en hel del situationer) och lycklig.
Ett litet minus får han ändå ha för att han är så ointresserad av att gå i klädaffärer och krimskramsbutiker. Å andra sidan vägs det upp av att han ändå försöker. Om än inte entusiastiskt.
Men som sagt, bästa sällskapet var det.

Som plus sprang vi på en gammal kollega å tog en öl med. Det var mycket mycket trevligt.

Puss/ Asta 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare