måndag 22 december 2014

Love actually is all around




En av mina absoluta jultraditioner, kanske den allra främsta, är att tillsammans med Mini titta på filmen Love Actually.
Jag äääääälskar Love Actually. Jag skulle kunna se på den, typ jämt, men för att den ska fortsätta att vara den älskade filmen den är och ha den plats den har i mitt hjärta så håller jag på mej (jodå, så att...) och ser den bara någon gång strax före jul.
Det är den bästa julfilmen alla kategorier och jag älskar var enda en av karaktärerna i filmen.

För er som mot förmodan missat denna godbit så samlar Love Actually en stor del av den engelska skådespelareliten. Hugh Grant, Emma Thompson, Liam Neeson, Kiera Knightley, Colin Firth, Rowan Atkinson och många fler.
Sen vävs det ett nät, där alla personerna hör ihop med varandra och bildar ett pussel genom olika bitar där den gemensamma nämnaren är kärlek... på gott och ont.
Det är en charmig film som alltid får mej att både skratta och gråta.
Men allra mest rörd blir jag... varje år... av början och slutet.
Vanliga människor som filmas på en flygplats. Möten av kärlek och saknad.
Olika sorters kärlek. Den mellan älskande, mellan mor och dotter, mellan vuxna syskon, barndomskamrater, mellan unga å gamla.
Love is... actually all around.

Puss/ Asta 

2 kommentarer:

  1. Ska nog titta på den ikväll jag också... eller i morgon kväll!

    SvaraRadera
  2. Vi såg den med ungarna innan vi skulle luffa i Storbritannien. Den, Notting Hill och Skruva den som Beckham... Den är så söt, men ungarna reagerade mest på min favvoskådis Martin Freemans roll, som stand in vid ljussättningen för porrskådisar... Udda jobb ;-)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare