torsdag 25 december 2014

2014 års krönika i bilder







Januari
I januari startade jag med 5:2 som jag faktiskt höll i till långt in på vårkanten och som fick mej tappa X antal kilon (... som jag nu gått upp igen.)
Jag hade överlevt 1 år utan min Märta.
Det kom massor av snö.
Jag la många timmar på att brodera denna årets första månad. Många politiska diskussioner på bloggen, fick en hel del rasistiska läsare plötsligt.
I Bloggdalas bokcirkel recenserades "Kaffe med rån", en roman jag skolkade ifrån.

 

Februari
I februari började jag så smått springa kortare sträckor igen.
Gottfrid å jag gick hundkurs.
Gravida Mini å jag var på BB för att kolla till bebisen som sparkat lite och vi fick se helt fantastiska ultraljudsbilder.
I bloggdalas bokcirkel recenserade vi mitt val, "Örfilen" av Christos Tsiolkas.

 

Mars
Nu började jag springträna lite mer koncentrerat, kring nån halvmil åt gången, peppad inför att springa Vårruset i maj.
Vi införde NCS, läkemedelslistor i datorn på jobbet, vilket gjorde allt lite rörigt.
Jag beslutade mej för att pausa med alkoholen ett längre tag.
I Bloggdalas bokcirkel recenserades "Svinhugg."

 

April
Nella är höggravid, vi har babyshower för henne. Löpningen fortlöper bra bra. Våren kommer stort.
Men det som är den här månaden, och hela årets, stora händelse är att Noah föddes.
Bloggdala recenserade "Fördjupade studier i katastroffysik" men jag hann lixom inte med här...



Maj
Jag hade en veckas semester och njöt av den lilla bäbisen,
Jag sprang 1 mil för första gången i år.
Politiken började ta större plats, valår och allt, och jag var med Nella å vände ryggen mot Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna. Vi hade ett EU val.
5:2 dieten är i princip avslutad.
Bloggdala recenserade "Kvinnan som gick till sängs i ett år"



Juni
Blev fruktansvärt allergisk och tvingades ta två kortisonsprutor för att få bukt på det.
Ängla döptes och vi hade en fin dag hemma hos dem. Min gudson tog studenten.
Lillebror och jag jag gick med i stans första Pridetåg. En ljuvlig varm sommardag.
Jag började med lösögonfransar (årets passion) och blev farmor under tyvärr sorgliga omständigheter.
Min fina vän Nina med familj fr Australien var här å hälsade på.



Juli
Semester... tre härliga veckor med fantastiskt väder. Jag badade, läste böcker, skrev brev, solade, sprang och gosade förstås med Noah. Han döptes och med mycket jobb så blev det en fin dag.
Johnny jag var på minisemester i Helsingborg-Helsingör och hade otippat trevligt.
I Bloggdalas bokcirkel recenserade "Liten handbok i konsten att bli lesbisk."




Augusti
Beställde nya glasögon. Två par.
Vi kom äntligen tillbaka till vår avdelning på jobbet efter att ha huserat med grannavdelningen över sommaren. Borta bra men hemma bäst.
Jag var i Göteberg med 3 av mina 4 barn och 2 av mina 3 barnbarn och hade en ljuvlig dag. Sommarens bästa kanske... trots regn.
Bloggdalas bokklubb recenserade "Än klappar hjärtan" som jag redan läst.

 

September
Massor av politiskt prat, diskussioner och tjafs. Sen ett riksdagsval utan egentlig segrare.
Ja det blev sosse-mp seger men ffa tog Sverigedemokraterna mark och landet vaknade upp i någon slags misstrogen chock.
Var förkyld länge och löpningen kom verkligen av sej.
Jag upptäckte Marabous Salta mandlar.
Vi recenserade Ru (eg i början av okt, men det var septembers bok.)



Oktober
Ramlade å slog mej så in i bänken. Slog upp jack i huvudet och fick hjärnskakning, var sjukskriven en vecka men hade men i minst tre veckor.
Jag sökte ett jobb som jag sen bestämde mej för att jag inte ville ha.
Hade en helt underbar student
Jag å min kollega Monne renoverade mitt rum med fjärilstapeterna
Bloggdala recenserade "Mississippi" (eg 1:a nov men det var oktobers bok)

 

November
Hade min vanliga semestervecka när jag bland annat var på GeKås och adventstädade.
Vi hade Medicinfest med dryga 100 deltagare som var trevlig.
Har kvar arbetsglädjen men i övrigt var det tungt på jobbet med en massa kollegor som sa upp sej.
Politiskt kaos när Sd fällde regeringen och Löfven kallar till nyval i mars.
Bloggdalas bokklubb läste "Läsarna i Brokenwhels"



December
Var på Kristina från Duvemåla med Lillebror å sov på Posthotellet. Ett underbart dygn.
Julklappsinköp, knäckkok med Cissi, julförberedelser och slutligen en riktigt fin julafton.
Ledig hela julhelgen.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Året har gått så fort! Blir förskräckt när jag läser att i Januari var det ett år sen du förlorade Märta! Det betyder ju att snart två år gått vilket i sig betyder att jag läst din blogg i typ 4 år!
    2014 var ett riktigt skitår för mig, det enda positiva var vår Sverigeresa och att vi blev gravida. Hade ett jättedeppigt första halvår med mycket hemlängtan och ett katastrofalt sista kvartal med cancerhelvetet! Men nu vänder det! 2015 ska bli mycket bättre!
    Ditt år har som vanligt varit spännande att följa och jag ser fram emot många år till som läsare! 😃😃

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare