tisdag 4 november 2014

Swiiiish så var det över

 

Klockan är bara strax över nio å jag är redan skittrött!
Det kostar på att vara ledig.

Jag känner ändå att jag fått gjort en hel del av min ledighet (även om kanske hälften inte hanns med/ orkades med.)
Jag har haft sovmorgon.
Jag har ringt ett viktigt samtal.
Hämtat en kavaj å en duffel från kemtvätten (fy farao vad dyrt det är.)
Gått två promenader med Gotteman.
Sytt upp och hängt upp gardiner i mitt rum.
Sovit middag.
Umgåtts med Mini å Noah.
Färgat håret.
Tvättat några maskiner tvätt.
Plockat lite.

Imorgon är det jobb igen.
Jag trivs rätt bra på på jobbet sen en tid tillbaka trots att det varit ganska mycket.
Det händer mycket som är spännande på kliniken nu som jag hoppas å tror mycket på.
Allt hänger nog på om arbetsgivaren förstår att det aldrig kommer att fungera om de inte öppnar plånboken vid nyanställningar.
Jag har haft en underbar student och ska snart ha ytterligare en.
Jag har avslutat mitt förtroendeval där jag av olika skäl aldrig kom till min rätt och ska istället bli huvudhandledare vilket jag tror kommer att passa mej bra.
Å så  är det höst. Jag är alltid som mest harmonisk om hösten.
Så just nu känns arbetslivet bra... kul rent av.

Hur mår ni idag?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jo tack, bättre i förkylningen, men vad hjälper det när jag fått mens och har hjärnmos... Härligt att höra att du känner att jobbet är OK just nu, håller tummarna för att det fortsätter så!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du faktiskt känner så! Underbart att läsa! Och någon måste ju tycka om hösten - det är din och Frejas uppgift!

    Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare