söndag 19 oktober 2014

Om Moder jord fortsätter att snurra så...

Blue Village Althea Beach

Nästa år... i september... är det tänkt att vi ska befinna oss just här.
Om vi lever, har hälsan, ryssen håller sej lugn och Moder jord fortfarande snurrar.
Jag, Mini, Noah och min mamma.
På Cypern, Fig tree bay den här gången. Vi har i alla fall preliminärbokat.
Fyrstjärnigt barnvänligt hotell, rum med havsutsikt och halvpension.

Skräckblandad förtjusning. Som alltid när jag ska åka utomlands.
Jag längtar alltid mest... och bäst... innan jag har bokat för när det är gjort vaknar sakta alla nojorna till liv.
Denna gång stavas oron mycket N.O.A.H.
Detta lilla liv... och allt detta vatten. Hala kakelplattor. Läskiga baciller.
Hå hå ja ja.

Det ska nog gå bra. Han är inte den första ett å halvåringen som åker utomlands.
Hans mamma å jag får turas om att sitta klistrad i hans hand under veckan.
Utlandsresor å semester så som vi känt dem innan kan vi glömma, det är bara att ställa in sej på.
Men förhoppningsvis blir det mysigt å roligt och ett minne för livet ändå.
Jag tänker sol å bad. Siesta under parasoll. Mini å jag som tar en drink på terrassen på kvällen när lilleman sover. Frukostbufféer, sandslott...

Nåt att drömma om när regnet slår mot rutorna i natt. Nån som varit här? Eller rest med så små barn?

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Ser härligt ut!
    Och det kommer gå bra med Noah - barn anpassar sig så lätt!
    Han kommer tycka att det är jättehärligt med allt vatten och man vänjer sig så fort vid att hålla det där extra ögat runt poolen!
    Åk och njut - är vi hemma är jag dessutom mer än gärna hundvakt åt Gotteman!

    SvaraRadera
  2. Jag har rest mycket med sonen, och är säker på att det kommer att gå hur bra som helst! Sonen hade inte ens hunnit fylla tre månader första gången jag flög ensam med honom till Italien. När han var ett och ett halvt tillbringade vi sex veckor i USA och Canada - och det var kanon! Verkligen ett minne för livet, eftersom han var så himla rolig att resa med. Så jag skulle verkligen inte oroa mig det minsta om jag var du. Bara längta!

    SvaraRadera
  3. Jag reste med dottern när hon var nyss fyllda två.... Inte en lugn stund, men då hade vi med oss sonen som var tre och ett halvt oxå... Nu inser jag att vi även reste när sonen var drygt ett och ett halvt, och då var dottern med, bara någon månad gammal. Inte så mycket lugn och ro då heller...

    SvaraRadera
  4. Ser UnderBart Ut! Ni kommer få det UnderBart! Vilken resa, 4 generationer!

    SvaraRadera
  5. Ser jättefint ut! Förstår att du längtar! Vi har rest med killarna när de var små, Leon 14 månader tillsammans med storebror. Visst - en lite annorlunda resa, med lite andra tider och andra aktiviteter med inget som var extra jobbigt gentemot hur det var hemma. Jag tror att ni kommer att få det bra! BÄST!!

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare