torsdag 9 oktober 2014

Längtar efter att läsa...

Dessa kan gärna tomten få komma med hem till mej. Annars köper jag dem själv.
Idel favoritförfattare. 

Plan B (häftad)

Jonathan Tropper han skrivit sex böcker varav fem av dem har givits ut på svenska.
Detta är den senaste, men egentligen hans första, då det är hans debutroman.
Den handlar om Ben och hans kompisgäng som går ut college med högt flygande drömmar som väsentligen hunnit fallna när de fyller 30.
Jag har läst hans fyra första och älskat dem. Tack ljuva Freja från Bloggdalas bokcirkel som introducerande honom i mitt liv.
Nu längtar jag efter den här så klart.

Britt-Marie var här (inbunden)

Fredrik Backmans senaste "Britt-Marie var här" väcker enormt habegär och samtidigt en viss rädsla.
Detta är mannen som givit oss de litterära pärlorna "En man som heter Ove" och "Min mormor hälsar och säger förlåt."
Kan han göra det igen?
"Britt-Marie var här" handlar om... just det, Britt-Marie, en passivit aggressiv kärring på sextiotre år som lämnat sin otrogne karl och ger sej ut på nya äventyr.

Hon som älskade honom (inbunden)

Ännu en favoritförfattare... Kadefors med ny roman som låter så där härligt, förfärligt som livet faktiskt är. En roman om kärlekens kraft, dess förmåga att läka och lindra, men oxå söndra och förgöra.

Etthundra mil (inbunden)

Jojo Moyes, även hon en författare jag fann via Bloggdala, senaste roman "Ett hundra mil."
Den handlar om Jess och hennes liv. Jess liv suger. Maken har dragit och hon själv får jobba häcken av sej för att försörja sina barn.
Så möter hon IT miljonären Ed.
Är boken lika förutsägbar som det låter eller kan Moyes twista till det lite?
Vi får se, längtar inte lika mycket efter denna som de andra och jag har redan en Moyes som jag bara påbörjat för flera månader sedan "Sophis tårar."
Ska läsa den först och se om den väcker mersmak.

Låt vargarna komma (pocket)

En bok jag bara trillade över när jag bokporrsurfade på Bokus.
Carol Rifka Brunts roman "Låt vargarna komma."
New York 1987. Fjortonåriga Junes älskade morbror dör i AIDS.
Han var den viktigaste personen i hennes liv och sorgen är tung.
Hon möter Toby, en man som oxå har älskat Finn och tillsammans med honom växer en annorlunda vänskap fram.
Romanen lovar att vara mångbottnad och gripande och jag blev nyfiken i alla fall.

 Mississippi (pocket)
Hillary Jorans "Mississippi."
Nej, jag skojar bara. Den har jag redan läst ut. Oktobers val i Bloggdala.
Fan med. Lyllos alla er som har den kvar.

Vad längtar du efter att läsa?

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Backman och Kadefors, ja ja ja! Moyes och Tropper, nej nej nej. Låt vargarna komma ligger redan här hemma och väntar, och snart ska jag få hem Mississippi oxå!

    SvaraRadera
  2. Låt vargarna komma är SÅ bra! Och första omslaget på svenska är sjukt snyggt dessutom (även om detta också är fint). Mississippi - lyssnat på 8 timmar på 2 dagar, längtar efter de sista två, även om magen gör ont av allt skit som händer...

    SvaraRadera
  3. Kul inlägg!!! Jag har fått lite nya tips! Jag stod länge häromdagen inne på bokhandeln och kunde inte komma över hur otroligt mycket jag längtade efter att läsa en himlars massa böcker.. Jag återkommer så fort jag vågar mig på att rada upp dem alla!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare