onsdag 17 september 2014

Vad har du på läpparna?


Vad använder du på läpparna? Vilka är dina favoriter?
Själv varierar jag utefter klädsel och humör.

Ofta använder jag bara ett cerat. Elisabeth Arden är HELT överlägset.
Vårdar och sitter kvar på läpparna. Har solskyddsfaktor 15.
Syns utan att ge glans.
Dyrt men drygt. Går att använda på allt som är torrt bortsett från torr humor. <
Kanon på frasiga nagelband.



Ett annat diskret läppstift är Max factor Sun bronze.
Det är inte helt perfekt i färgen, jag hade en gång ett läppstift av okänt märke i färgen Mink.
Saknar det men detta duger.
Syns, ger läpparna "sin plats" men tar inte för mycket fokus.




De dagarna jag vill synas passar Isa Doras femme fatal matta läppstift perfekt.
Sitter (som fan) och tar plats.
Ett läppstift som folk gillar eller inte gillar.
Jag får jätte mycket komplimanger varje gång jag har det men det finns oxå dom som säger att det ser hårt ut eller gör mej äldre.








Min senaste favorit är den här. Isa Dora Twist upp gloss stick.
Min första läpppenna.
Den ger fin färg, är lätt att måla på snyggt, sitter hyfsat, håller läpparna mjuka men ger inte samma hårda look som läppstift.


Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Inget typ tråkiga jag ;-)

    SvaraRadera
  2. Du har ju jättefina läppar - sådana där riktiga önskeläppar. En annan har inte det. Och därmed använder jag inget på mina tunna streck till läppar. Jag får tyvärr väldigt lätt munsår också och jag har märkt att cerat/läppstift och annat gör att jag får det oftare!

    Hoppas att du mår väl A - ha en fin fredag! Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare