fredag 12 september 2014

Tio reflektioner av dagen



1. Slutdebatt i Svt idag före valet.
Reinfeldt såg uppenbart spänd och irriterad ut. Om jag försöker se honom med neutrala ögon så gör han sej väldigt mycket bättre när han försöker vara så där statsmannaaktig än när han kör sin nuvara högarroganta stil.

2. Min flört med Miljöpartiet började redan vid EU valet. Grön har jag varit i många år men jag har alltid röstat S.
Senaste dagarna har jag vacklat något så Jonas Sjöstedt är oerhört bra, för en politik som jag i mnga stycken kan inordna mej under och är en härligt underhållande och bitvis sarkastisk retoriker.
Men nu har jag bestämt mej! Slutvelat.

3. Snuvan, tröttheten, ledvärken, huvudvärk, halsskavet sitter i.
Min "springa-lite-varje-dag" strategi har där med gått å fanders precis som plankutmaningen.
Det svider nästan lika mycket som att vara sjuk. Och som att ha en inställd efterlängtad parmiddag imorgon.

4. Disk. Denna never ending story. Som inte tar hänsyn till att man är sjuk.

5. En liten tvååring är borta.
Läste det på Aftonbladet nu ikväll.
Försvann från sina farföräldrars bostad vid 16 tiden i Dalarna.
Det överskuggar alla mina tankar. Ger mej ont i magen.
Det är många timmar för ett litet barn. Det är mörkt och kallt ute.
Helikoptrar, hundpatruller, poliser och allmänheten är ute och letar.
Måtte de hitta honom snart. Måtte de finna honom vid liv.

6. En liten ettåring hittade av en slump vid en husrannsakan ihop med en hund som var i så dåligt skick att den fick avlivas.
Mamman hade anhållits men inte sagt något om sitt barn?!
Måtte hon aldrig komma nära ett barn eller ett djur igen.
Mitt hjärta blöder men detta barn är åtminstone för nu omhändertaget och tryggt.

7. Jag har gosat med Noah ikväll som de flesta andra kvällar.
När han kom ner till mej i tv soffan strax efter att jag läst om den försvunna tvååringen var han endast iförd blöja och ett stooort leende när han fick syn på mommo.
Jag tryckte den varma lilla gosiga kroppen mot min.
Han håller på att få tänder nu. Hugger på allt.Mysigt när han tar tag i kinderna med båda sina knubbiga händer och sen stoppar in hela min haka i sin mun.
Gott att tugga tycker han men efteråt grimaserar han alltid. Jag smakar tydligen inte så gott... rå.

8. Jag har fått det ena paret av mina glasögon och det är härligt att kunna se riktigt igen.
Mina familjemedlemmar anser att det är nästan precis sådana som Göran Hägglund har så numera går jag under namnet "Mormor Göran."

9. Jag saknar mina barn. Det är dags att ses hör ni.

10. Gottepojken har fortfarande besvär med ögonen. Har sköljt med NaCl dagligen men det har inte hjälpt.
Ska intensifiera det i helgen (han HATAR det) och ringa veterinären på måndag om det inte blir bättre. Någon som vet om även hundar behandlas med samma sorts salva som människor? 

Puss/ Asta



2 kommentarer:

  1. Jag tror Reinfeldt lyssnade på dig, för debatten i fyran ikväll var det mer en aura av samförstånd... Jag skulle sitta och klicka på tumme upp eller ner för dem, men jag tror systemet la av för det låste sig på min dator och de slutade visa resultaten på tvn... Trist, annars hade det gett direktbesked av vad Sverige tycker...

    SvaraRadera
  2. Har också tyckt att Sjöstedt håller på att "växa in i rollen". P.S. du har fortfarande ett väldigt snyggt kök, disken till trots :-D

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare