söndag 3 augusti 2014

Sommaren med Noah



Jag vill inte dö. Inte än på länge.
Livet är verkligen både ock och inte en månskenspromenad alla gånger men det är ändå värt det.
Jag vill inte dö. Men jag skulle kunna.

Den här lille killen har fyllt ett hål hos mej.
Jag älskar ju självklart alla mina barn och jag älskar självklart lilla Ängla.
Men denna killen...
Denna killen och denna ynnesten att få njuta helt förbehållslöst och utan egentligt ansvar,
att bara få ha de goa bitarna och ändå all denna kärlek. Tanka all denna kärlek varje dag det har läkt något hos mej.
Satt saker och ting i proportioner.
Jag har fått uppleva detta. Jag har fått allt detta.
Sommaren med Noah.

Börja varje morgon. Avsluta varje kväll med hans goa runda varma kropp intill mej.
Gosa in näsan i hans veck. Känna den där lite sura lukten alla bäbisar har bakom öronen.
Med läpparna vidröra hans fjuniga hår. Se hans leende och stora förtjusning över att få se mej igen.

Jag känner mej välsignad.
Det finns inget mindre ord. Inget mer värdigt ord.
Jag vill se Noah och alla mina barnbarn och kommande barnbarn växa upp och bli vuxna, jag önskar så att jag får vara med.
Men jag har fått uppleva detta. Jag har fått allt detta.
Sommaren med Noah.

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. <3 <3 <3 och Noah har fått sommaren med mommo...

    SvaraRadera
  2. Så sant, känner igen allt du skriver ♥ Barnbarn är livets efterrätt som alla har sagt, vi får njuta av de bästa stunderna, skämma bort och helt plötsligt finns tiden att bara VARA med barnbarnen ♥ Mitt JAG har vuxit med åren oxå och jag struntar i så mycket nu, skiter i vad andra tycker som t.ex att städa, tvätta, sminka mig, klä mig snyggt osv. Jag har TID att vara mormor och farmor nu =)

    SvaraRadera
  3. Den kärleken syns så tydligt i varenda foto :-) ! Det är en ynnest, jag förstår det.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är verkligen en lyx att få tillgång till ett så litet barnbarn på så bra premisser!

    SvaraRadera
  5. Ja, små bäbisar är förunderliga..
    Kan få vilken hårdhudad man elr trilsk, stöddig tonåring att mjukna :D
    Kärlek helt enkelt :)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare