onsdag 4 juni 2014

Utseendekorrigeringar jag skulle kunna tänka mej.



 

Fransförlängning... Har jag varit sugen på ett tag.
En kollega på jobbet har det och det är verkligen jättefint. Hennes ser naturligt långa ut, alltså skulle kunna vara hennes egna, själv skulle jag nog "dra på" lite till för mer dramatisk effekt.
Ska nog pröva någon gång inom en snar framtid.

Fotvård... Skulle jag verkligen, jag menar VERKLIGEN behöva för jag har hemska hälar och fossingar. Måste få gjort det snart.

Extensions... Är en dröm. Tycker mitt egna hår växer så jäkla långsamt.
Har en kollega (inte samma som med fransarna) som har det och det ser grymt naturligt ut.
Men det är lite för dyrt för mej, har inte råd att lägga den typen av pengar på nåt så ytligt som mitt utseende.

Bystplastik... Ja jag erkänner. Jag ÄR så ytlig. Hade jag haft pengarna som krävs så hade jag tagit mej en allvarlig funderare.
På minussidan finns att tumörer kan vara svårare att upptäcka och att jag egentligen vill vara ett föredöme för mina döttrar och andra unga tjejer om att det är okej att åldras, okej att kroppen förändras.
Samtidigt är jag så himla less på dessa tomma tuttar.
Lyckligtvis har jag inte 50-60 papp över att strössla på mitt eget ego så det förblir en (opassande) dröm.

Fettsugning... När vi ändå är inne på ingrepp som jag kanske suktar över men aldrig kommer att göra så fettsugning insidan av låren. Det verkar vara stört omöjligt att komma åt med träning?!
Inte för att jag är överdrivet vältränad men jag ser ändå en viss förändring vad det gäller benens baksida och utsida. Insidan verkar inte påverkas alls av löpningen och där har jag massor av löst, mjukt fett.
Nån som har tips på effektiv träning där?

Puss/ Asta

10 kommentarer:

  1. Såg att du recenserade gellacken och vi tyckte nog ganska lika där.
    Skulle också kunna tänka mig att prova fransförlängning. Jag har ganska långa i mig själv och när jag färgar dem så är dem ok men lite extra fransar kan ju aldrig skada?!
    Det jag funderar mest på nu och förmodligen kommer göra är en ögonbrynstatuering. Har katastrofalt dåliga bryn och tycker det är meckigt att måla dit varje dag.
    Skulle också kunna göra ögonlocksplastik. Jag har sk hooded eyes, inget som stör mig nu men den dag ögonlocken liksom gör så att det hänger över och förminskar själva ögat då kan jag tänka mig det.
    Känns som relativt små ingrepp men ja, jag är så fåfäng jag också!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Franförlängning ja. Ev tatuera in eyeliner. Tipsar om Inte bara fötter. Ftv-klinik i tvååker, Marika har även lokal i fbg. Och uppfödare till Snape. Boka tid hemma hos henne nu för där finns 9 boxervaloar att titta på:-) kramis

    SvaraRadera
  3. Fotvård kan jag helt klart tänka mig, jag gör ju egen med jämna mellanrum. Fransförlängning funkar inte så bra med glasögon, till och med när jag har mascara så kletar fransarna mot glaset... Och extension funkar inte heller, jag skulle bli galen av att inte kunna borsta håret rejält ända från hårbottnen... Byst och fett, nä, inte alls intresserad. Innan jag fick barn kunde jag nog tänkt mig att fixat mina hängande ögonlock, som gör att mina ögon, som faktiskt är kattögon, ändå ser ut att luta nedåt eftersom ögonlocken hänger ner. Blir inga snygga ögonskuggor på sådana lock... Men sen fick jag barn, och sonen fick mina ögon, och jag insåg att det var det ända arvet jag har från en samisk förfader, så nu älskar jag det!

    SvaraRadera
  4. *ler* Fotvård skulle jag behöva - men det kommer förmodligen inte att ske då jag ju avskyr fötter.. Jag skulle aldrig ta till fransförlängning eller hårextensions. Mest för att det inte ger mig någonting. Det är ju inte jag och då skulle jag bara känna mig som en fåntratt.. Däremot skulle jag önska att mitt hår växte fortare och att det faktiskt kunde bli vitt i hela håret (inte bara alla mina vita hårstrån i det musgråa.. Jag har blivit nästan vithårig, som om jag hoppat över det grå.. Så min egna hårfärg är mycket intressant: mörktmusgrått med en massa "vita" tunna, slingor..)
    Att tatuera ögonbryn eller eyeliner eller läppkonturer skulle jag ALDRIG göra. Min svägerska har gjort det och det är fruktansvärt fult. Och det är flera i min bekantskapskrets som gjort det och det ser inte alls bra ut. Därför dras jag hellre med min icke-existerande, tunna, mun… Plastikoperationer för övrigt? Nej. Visst skulle jag vilja att min mage försvann (genom magi?) då jag inte kan träna bort den, men jag skulle inte operera mig..
    Vad kul att läsa om vad andra tycker!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Fransar är de bästa jag gjort, alltid snygg och såå skönt att slippa mascara som kladdar och rinner när man tex cyklar. Och fort går de på morgonen när man sminkar sig!

    SvaraRadera
  6. Jessica i Malmö5 juni 2014 11:42:00

    Jag förstår dem som aldrig sminkar sig eller alternerar med sitt utseende på ett onaturligt vis, att det skulle kännas märkligt med fransar eller extensions. Personligen så älskar jag att slippa peta på mig kemikalier på mina vita fransar varje dag och hurrar alltså för salongssatta lösfransar. De är tjusigt uppböjda så de inte stör mina glasögon heller. :) Sedan har jag ju haft extensions mer eller mindre regelbundet sedan 16 år. Det kanske inte är jag, men jag önskar ingen mitt medfödda extremt tunna hår som bara yr som en tuss kring huvudet. Så här har du en som trivs med sina fransar och extensions och som är glad att slippa sminka sig.
    Några kirurgiska ingrepp har jag inte tänkt på, det får framtiden utvisa men jag har svårt att tro att det skulle locka mig. Jag upplever inte att jag behöver det, men moraliserar ej heller över de som eventuellt far illa över något de vill ändra på. Det är ett tufft klimat vi lever i och man kan inte kräva av alla att ha styrkan att stå emot. Sedan unnar jag mig både massage och ansiktsbehandlingar med jämna mellanrum, vilket också kanske kan gå under välbefinnande och fåfänga.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Kan varmt rekommendera Savlequick socks, man fick baby fötter!
    Fransarna har jag också funderat på....

    Ha en din helg
    Sari

    SvaraRadera
  8. Fransar skulle jag definitivt kunna göra och jag har ju inte hunnit förlänga naglarna någon gång än.
    Är än nöjd med min byst men har full förståelse både för de som förminskar och ökar strl för de som nästan inte behöver bh varför ska de inte få känna sig kvinnliga?
    Jag tror inte jag skulle göra ngn annan operation, men vad vet man.
    Fötterna låter jag glida ned i baby foot påsar och tycker det är toppen. Snart dags igen. Och förresten precis som syrran skulle nog ögonbryn kunna fixas till!

    SvaraRadera
  9. Fotvård fixar jag själv :)
    Fransar har jag tillräckligt själv....
    Hängande ögonlock skulle jag kunna göra.
    Dock skulle jag kunna lyfta boobsen o fettsuga insida lår o överarmar men har som du, inte 50 000-100 000 kr att lägga ut på det.
    Å det e nog tur...
    Träning för att strama upp insida lår är lårpress inåt, ant på gym elr om du har nån fjäder av nå slag.
    Ha en fin Nationaldag !!

    SvaraRadera
  10. Ang fotvården - så borde man ju (alltid!) gå oftare...underbart! Kör slälv mest med ordentligt filande, insmörjning o när jag orkar - sova med plastpåsar på fossingarna efter insmörjning...Bebislent!

    Fransar - skulle gärna testa någon gång!
    Måste reka först hur ens egna ev påverkas av "fejkfrans-klister" etc

    Naglar, extensions etc... nja! Absolut trevligt om det görs av någon duktig, o att det ser hyfsat naturligt ut, MEN är för snål för att lägga pengar löpande på detta!
    Kanske, kanske om jag hade så tunnt hår att jag var besvärad av det...

    Bröstplastik -yes, Check!! Permanent resultat ju;-) Har gjort detta och är suuuuupernöjd, verkligen!!

    (Och en mammografi tar nuförtiden 30-40 min, istället för 5, med allt vändande/dragande/tryckande...men det gör jag gärna, känns bara bra dom har extra koll1, tacksam för vår sjukvård:)

    Vad var det mer någon nämde - tatuering av bryn o eyeliner... japp, Check! Permanent resultat där med ju!
    - å så smidigt, inget kladd med pennor o brynskuggning etc, betydligt skönare vid bad etc, o en "piggare" känsla på mornarna... och går att få ett naturligt resultat där med - bara man är tydlig som konsument / patient:)

    Jisses - låter som värsta ytliga "fröken plast" nu kanske, men jag står för att - för mig! - är utseendet viktigt för mitt välbefinnande - brevid många andra viktigare aspekter


    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare