söndag 1 juni 2014

Recension av IsaDoras gelélack utan uv-lampa



I tisdags målade jag mina naglar med IsaDoras nya gelélack som skulle hålla så mycket bättre än vanliga lack. Helt billiga var de inte, 89 kr för det färgade lacket och lika mycket för det speciella överlacket som man är tvungen att ha. Eller tvungen?! Jag tror ingen skjuter dej om du låter bli.

Dessa är mina naglar ikväll. Innan jag lackade av dem och klippne ner dem kort.
Fem dagar alltså och som ni ser flagar de på flera naglar.
Sämst höll lacket på höger hand, om det är för att jag använder den handen mer eller för att jag lackar sämre med vänster vet jag inte.
Men fem dagar. Det är väl ungefär vad nya lack brukar sitta?

Hållbarheten var alltså ingenting jag imponerades över.
Däremot höll färgen sej fin, mattades inte ner. Flertalet av naglarna var fortfarande snygga.
Det var enkelt att måla på och lättare än andra lack att lacka av.

Så jo, jag gillade det ändå. Å nu när jag ändå har överlacket så kan jag nog tänka mej att köpa ytterligare någon av de somriga färgerna som ingick i kollektionen.

Puss/Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare