söndag 29 juni 2014

Hur är du inte?



Jag såg att en kollega lagt upp en bild på facebook.
Hon såg väldigt bra ut på bilden men var sej samtidigt väldigt olik mot hur hon brukar se ut.
Det visade sej att den var från en fest "Kom som du inte är."
Jag blev vansinnigt förtjust i temat. Jag gillar maskerad/tema fester.
Det behöver inte alls vara nåt storslaget där halva löningen går till kosymering utan enkelt men kul lixom.
"Kom som du inte är" känns betydligt roligare är "-80 tal" eller "glamour."

Men så började jag fundera...
Vad skulle jag ha valt för stil?
Vad är absolut inte jag?!
För att veta det måste man nästan ha räknat ut "vad är jag"?
Vad är min stil???
Ja, jag har faktiskt ingen aning.
Jag är ganska säker på vad jag gillar å inte, min stil är tydlig tror jag och de som känner mej väl kan fingra på ett plagg i en affär och säga "Kolla in denna då, så typiskt Asta" och det stämmer ofta.

Jag gillar ju klänningar och skor.
Fast jag trivs i jeans med och mina haremsbyxor är lätt våren/sommarens mest älskade å mest använda plagg.
Sen är det klart att det finns massor jag tycker är fult.
Magkort linne och cykelbyxor tex. Helst tillsammans.
Men det är väl knappast nån stil?
Vita vadlånga tajts har jag svårt för och jag skulle hata en -8o tals fest där det gasades loss bland sprayat stort volymhår å axelvaddar men "kvar i -80 talet" är ju inte heller nån stil.
Jag springer lite in å ut bland olika stilar som spänner mellan damigt till väldigt bohemiskt.

Nedan följer ett gäng klassiska Asta outfits från max ett år tillbaka.
Inte för att jag vill vara narcissistisk utan för att se om ni ser ni något mönster?
Inte jag :)
Vad har du själv för stil och vad är absolut inte du?

Puss/ Asta

Mina favvoskor denna sommaren...



Jeans å blus i våras. Rätt ordinärt å "på väg till jobbet aktigt."



Lite väl kort men underbar klänning/ tunika...



Har otaliga sådana här outfits. Magväskan används FLITIGT sommartid för var i hundan ska jag annars lägga mobilen, Gottfrids korvslantar å bajspåsar?



Senaste tillskottet bland klänningar

3 kommentarer:

  1. oooh... jag vill ha en sådan fest!! Jag skulle gå som glamtjej med glittrig läppglans på putläppar, långt blont hår, spadnaglar med fransk manikyr, solaribränna och kort, vit kjol :-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag skulle aldrig kunna gå på en sån fest för jag skulle hata det jag skulle ha på mig. Jag brukar kategorisera min stil som punkpirathäxa the tant-style. En väldigt färgglad, glittrigt tillåtande stil.

    På en sådan fest skulle jag ha en marinblå dräkt med guldknappar, en höghalsad beige tröja, beiga, förnuftiga pumps och naturligtvis pärlhalsband och pärlörhängen. En slät guldring, en liten smal armbandsklocka i guld och en silvergrå page... Gahh, jag skulle ligga i fosterställning i ett hörn och gråta! Men jag skulle gärna gå i Åsas stil!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker mig se ett mönster.... och det är just mönster :P

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare