söndag 30 mars 2014

Hej, hej. Detta är Astas blogg.

 

Jag har gått med i två nya grupper på facebook. "Sprid din blogg på facebook" och "Bloggare 30 år och uppåt" och tänkte att en liten presentation om vem jag är kanske kan vara på sin plats ifall någon ny kikar in.

Namn:
Asta Pastasson

Ålder:
Blir 45 i år. Född i oxens tecken.

Familj:
Make sedan urminnes tider.
Äldsta dottern, Dotter nr II, Sonen, Mini.
Äldsta dottern har gett mej ett barnbarn som är 9 månader. Mini väntar barn om en månad.
Min prins Gottfrid. En Dogue de Bordeaux på 22 månader.

Yrke:
Sjuksköterska.

Bor:
I en liten stad på västkusten.
Född i Göteborg

Laster:
Miljoner ting varav snus och Fisherman Friend

Passioner: 
Hundar. Politik. Skor. Klänningar. Läsa skönlitteratur. Skriva.

Hatobjekt:
Sverigedemokrater. Elitism.

Vill bli bättre på:
Att vara snäll mot mej själv, springa, prata engelska, höra av mej till människor jag tycker om, välja mina strider.

Vill bli sämre på:
Stressa upp mej/ nojja upp mej för allting, äta 300 g chips på 12 minuter blankt.

Drömmer om:
Att öppna hunddagis/ hundpensionat, att skriva den stora romanen.

Udda saker med mej:
Jag funderar på (och byter ibland ut) låtar jag vill ha på min begravning, jag är sjukt rädd för krig och har varit sedan jag var liten, jag tycker om att brodera och det brukar förvåna de flesta.

Blogghistorik:
Började min bloggkarriär på Amelia för många år sedan. Varit på Bloggspot i ett par år. Bloggar varje dag, ofta flera inlägg per dag. Försöker hålla bloggen varierad och inte fastna för länge på ett spår.
Jag har världens bästa läsare av någon anledning så joina gärna den skaran.
Ett vinnande gäng helt enkelt.

Bloggar om:
Allt det jag skrivit om ovan.
Relationer, politik, samhällsfrågor, orättvisor.
Kläder, smink, skor.
Böcker. Boktips.
Barnen, hunden.
Mitt yrke, stressen, korkade arbetsgivare.
Kärlek och förakt.

Varmt välkomna hit. Kika gärna runt.

Puss/ Asta 

3 kommentarer:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare